Tekken 6 General Discussion.

Обсуждение релизов. Даты выхода. Технические вопросы. Сюжет. Иллюстрации. Фильмы, книги, музыка. Косплей.
Ответить
Аватара пользователя
perfecti
escape artist
Сообщения: 2688
Зарегистрирован: 20 окт 2006, 23:54
Карточка игрока: perfecti
Благодарил (а): 3 раза
Поблагодарили: 5 раз

Сообщение perfecti » 22 июн 2007, 14:12

STEVE FOX

* Steve has a new stance. It’s the “peek a boo” stance done by inputting f+3+4 or 3+4, f+3+4. The motion is similar to the main character’s fighting style in Hajime No Ippo.
* From the “peek a boo” stance, you can use a 1 or 2 punch. His 1+3 throw from the stance is 6-8 punches. If the throw whiffs, you recover back in “peek a boo” stance.
* According to Namco staff, you are stationary during the stance and can’t do any movement.
* d/f+2 launches on counter hit only.
* b+1 range is longer. It is now easier to connect combos on counter hit.
* f,b+1,1,2,1 is either removed from the game or has a completely new notation.
* Animation on the third hit of 1,1,2 has been altered.
* f,f,N+2 in T5DR has changed it’s input back to f,f+2(like in Tekken 4). The T5DR f,f+2 was either removed or has a new notation.
* d/f+1+2 sonic fang pushes back less on guard, compared to T5DR.

BAEK DOO SAN

* New move. SS+3+4 which launches on hit.
* Animation on WS+4 strings were changed slightly.
* According to Namco staff, Baek has fewer animation changes than most characters because his animations were already redone in T5DR.

HWOARANG

* New move. f,N,d,d/f+3. Mid kick, with long range.
* LFS 3,3, strings/cancels were removed.
* New moves in LFS. One long rage move and another move that tracks to the left side.
* f,N,d/f+4 Talon Sky Rocket(Just Frame Sky Rocket) is now more difficult to do than T5DR.
* WS+4,4 range has been increased.
омг. хейтерс аттакс еген.
It's more right to reach for these dreams and fall
Than stand by and
never try to reach them at all ..

Dark
Новичок
Сообщения: 1976
Зарегистрирован: 05 июл 2005, 09:50
Карточка игрока: Dark
Поблагодарили: 4 раза
Контактная информация:

Сообщение Dark » 22 июн 2007, 14:24

perfecti писал(а):омг. хейтерс аттакс еген.
ОМГ, ФАН бои снимите розовые очки. Трезво надо смотреть.
Или думаете Т6 будет идеально сбалансен с самого начала, да не реально это.

А огорчает это еще тем, что скорее всего в СК4 будет так же.
Надежда есть что хотя бы раз сказано minor, то может серьезные вещи, если таковые появятся, они все таки будут фиксить, если очень повезет, то заодно и мелкие.
d/f+2 launches on counter hit only
Так в ДРе вроде уже так и есть или нет?

Аватара пользователя
Valen
Indie developer
Сообщения: 6999
Зарегистрирован: 04 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Valen
Откуда: Украина, Киев.
Поблагодарили: 6 раз
Gender:
Контактная информация:

Сообщение Valen » 22 июн 2007, 14:30

Что можно сказать, жопа. Если в ВФ5 еще есть хоть какая-то призрачная надежда на патч через ПСН. То тут ее почти убили, хотя может на ПС3 все таки сделают.
С другой стороны помню до релиза Сега говорила что ВФ5 будет тольно на аркадах и ПС3 %))) Но теперь он есть ещё и на 360 %))) Так что то, что они говорят все сейчас не факт, что будет потом %))) На них всегда влияют и внешние факторы и так далее... С этими компаниями никогда нельзя говорить "никогда" %)))
leadjunglegame.com

Аватара пользователя
Z Man
D'n'D iam in hell
Сообщения: 1682
Зарегистрирован: 19 июл 2005, 13:00
Карточка игрока: Z Man
Откуда: Москва
Благодарил (а): 10 раз
Поблагодарили: 10 раз
Gender:

Сообщение Z Man » 22 июн 2007, 14:56

STEVE FOX

* Steve has a new stance. It’s the “peek a boo” stance done by inputting f+3+4 or 3+4, f+3+4. The motion is similar to the main character’s fighting style in Hajime No Ippo.
* From the “peek a boo” stance, you can use a 1 or 2 punch. His 1+3 throw from the stance is 6-8 punches. If the throw whiffs, you recover back in “peek a boo” stance.
Крутая стойка)
Ippo Rocket!!
* f,N,d/f+4 Talon Sky Rocket(Just Frame Sky Rocket) is now more difficult to do than T5DR.
Куда сложнее?)
Jenova Inside
Б@лдbIрлbI пЕнят
Ya Ne Pomnu^^
CYBORG PIRATE NINJA JESUS!
Изображение

Аватара пользователя
Goga
Друг животных
Сообщения: 2599
Зарегистрирован: 05 июл 2005, 19:22
Карточка игрока: Goga
Канал пользователя: Gogawa Fighting
Откуда: Санкт-Петербург
Благодарил (а): 538 раз
Поблагодарили: 582 раза
Gender:
Контактная информация:

Сообщение Goga » 22 июн 2007, 15:25

Куда сложнее?)
Ну, ну, и я про тоже) Мало того, что хер сделаешь в суматохе, так еще и большой шанс огрести на виффе%)

Аватара пользователя
perfecti
escape artist
Сообщения: 2688
Зарегистрирован: 20 окт 2006, 23:54
Карточка игрока: perfecti
Благодарил (а): 3 раза
Поблагодарили: 5 раз

Сообщение perfecti » 22 июн 2007, 15:28

ОМГ, ФАН бои снимите розовые очки. Трезво надо смотреть.
Или думаете Т6 будет идеально сбалансен с самого начала, да не реально это.
я до сих пор в восторге от т5, со всеми его имбами. так что, мне как то немного нейтрально, будет идеальный баланс или нет. все равно все будут играть в т6.
без вариантов.
edit:
LEE CHAOLAN

* The third hit options after f,N+3,4 are now gone.
* The last part of 4,3,4 is either impossible or very hard to do as a wall ender now.

RAVEN

* f+2 in T5DR is now f,f+2 in T6.
* QCF+2(hold 2) now cancels the move and goes into BT.
* Another guy posted that 3+4 makes Raven vanish(not FC 1+2). New move may have tech crouch status.

BRUCE IRVIN

* d/f+4 has new options. After d/f+4 you can link it to a new low kick, left mid hook, or a left high punch into knee strike.
* The T5DR d/f+1,2 either has a new notation or has been removed.
* When you do d/f+1 in Tekken 6 you get the T5DR move d/f+1+2.
* d/f+1 into the high punch is still in. There is also a mid punch option. The low kick option was taken out.
* WS+2,1 and b+2 seem to have the same properties.
* New move. f,f+3 is a different type of mid spin-kick.
* New move. 2,1,1+2, on hit throws the opponent down. Third hit of the string can be cancelled.
* f+3 on CH is a different stun now, it can be broken. f+3 links into a high punch option.
* 1,2,3 is now gone.
* 1,2,d+4 is still in.
* The animation of f+2 has changed, f+2,3 second hit does the SS+3 kick from T5DR.

LEE CHAOLAN

* f,N,3,4 has changed to a move similar to the Soviet Kick Combo.
* 2,1,1 string has been changed. It has both a new command and has different move properties. The new input is b+2,1,1. The first move causes a stun on CH. The third hit of the string is no longer the move that looks like SS+1+2, but instead it is an elbow strike. The elbow strike knocks down on successful hit.
* f+2,3 has been changed. The first hit is now a short dashing elbow similar to Julia’s f,f+1. The elbow is the same as the last hit of the new b+2,1,1.
* The input to enter Hitman Stance(HMS) has been changed to d/b+3+4.
* New move, 3+4. It’s a crouching throw that does multiple kicks and slightly floats the enemy for a free followup.
* New move, f,f+2. A new launcher where Lee ducks in low and uppercuts like Jin’s f,N,d,d/f+1 move. The opponent flips when launched.
* f,f+3+4 knee throw is now like Law’s f,f+3+4 where it launches for a juggle.
* d/b+4 is now faster and has more evasive properties(sways back).
* u/f+4 knee range has been shortened.

PAUL PHOENIX

* New move, d/f+3,4. Similar to Hwoarang’s d/f+3,4.

LEI WULONG

* New move, d/f+1,1,1 string.
* d+3+4 animation has changed.

YOSHIMITSU

* Pogo stance ~f and f,f animation has changed.
* After f+3+4 hits Yoshi can enter helicopter stance by doing f+3+4~U.
* It seems Yoshimitsu’s juggles are a bit harder to do.
* Old d/f+1 series has been removed or has different notation.
* Yoshimitsu has a new stance/transition.

FENG WEI

* b+3+4 has been changed, it no longer goes to kenpo step parry. It’s now a low kick.
* b+3 kick from b+3,1 string can now be cancelled into BT by doing b+3~B.
* New move, BT 2+3. Feng now has a throw which he can do while in back turned state.

MIGUEL

* Miguel has a special stance.

LING XIAOYU

* u/f+3 properties have been changed.
* She has a new knee strike attack.

JACK-5

* b+2 and d/b+2 moves can increase in range by holding the button down longer.
* New move, u+1+2. Overhead strike.

GANRYU

* New move, d+2,1. Second hit is mid.
* New move, b+1,2.
* d+2,2,2 series stops at the third hit now. The last hit of the string is now mid.

BRYAN FURY

* 3+4 animation has been altered.
* 1+3+4 taunt now has less advantage when it connects.

JIN KAZAMA

* New mid option from the 1,3,2,1,4 string.
It's more right to reach for these dreams and fall
Than stand by and
never try to reach them at all ..

Аватара пользователя
perfecti
escape artist
Сообщения: 2688
Зарегистрирован: 20 окт 2006, 23:54
Карточка игрока: perfecti
Благодарил (а): 3 раза
Поблагодарили: 5 раз

Сообщение perfecti » 28 июн 2007, 05:42

ANNA WILLIAMS

* WS+2 is now punishbale.
* The hit box for her u/b+3 kick is now smaller.
* The mixup between her FC d/f+2 and WS+2 is now much weaker against sidestep.

NINA WILLIAMS

* New multi throw starter and branches.
* New move, low swipe with her arm. On CH it shifts into another move.
* WS+1,2 has been removed.
* New Move, WS+1,1+2. When WS+1 hits, the followup is guaranteed.

LEE CHAOLAN

* Regarding new move b+2,1,1: The first hit stuns on CH but a follow up of d/f+1 isn’t possible because of frame disadvantage and the stun forces the opponent to be off axis. However you can do d+4,4,4,4 after CH b+2,1. The third hit of b+2,1,1 is jab punishable.
* New move, f,f+2 is called “Lightning Ein” and is about 20 frames in speed. The move is pretty safe(jabs would not reach).
* On block, soviet kick combo was punishable by 10 frame moves.
It's more right to reach for these dreams and fall
Than stand by and
never try to reach them at all ..

Stranger (ТН)
Новичок
Сообщения: 173
Зарегистрирован: 13 июл 2006, 17:09
Контактная информация:

Сообщение Stranger (ТН) » 28 июн 2007, 22:06

TEKKEN 6 GENERAL SYSTEM INFO

RUMOR: According to early reports from the next Arcadia Magazine, all characters who previously had 8 frame jabs now have 10 frame jabs. We will update when and if this is true in a few days.
если так будет то будет еще одна дорошка к балансу, не повлияет ли это на разнобразие ?
жду Тэйкен 6 Тэйкен 6 Тэйкен 6 ...

Аватара пользователя
perfecti
escape artist
Сообщения: 2688
Зарегистрирован: 20 окт 2006, 23:54
Карточка игрока: perfecti
Благодарил (а): 3 раза
Поблагодарили: 5 раз

Сообщение perfecti » 02 июл 2007, 14:37

Stranger (ТН), там вроде бы так сделали, что все 8=10, а все 10=12. (про кинга не знаю=)) к тому же, это все кажется неокончательными изменениями.
UPDATE 07/02/07

TEKKEN OFFICIAL just updated their official site with a bunch of stuff! There you can find a bunch of new screens from the TEKKEN 6 arcade advertisement as well as the T6 story and character stories. Thanks to Miguel’s profile page we learn his full name is “Miguel Caballero Rojo”. Also new on the site is the addition of a story, characters, system, movie and screenshots sections… check them out!
http://www.tekken-official.jp/tk6ac/index.html
Nin’s exact words on Tekken 6 (from his one hour experience)

“It’s for sure… Tekken 6 kills DR”

He believes it’s wayy better than DR, there is also one more new game system element that Nin said is amazing but Namco told him to not say anything about it. But he said it’s really good, and he can’t wait for T6. He wanted to play more than the one hour.

DJ and Bryan are definitely weaker now as well. Koreans told Nin to play with Steve ‘nicely’ so they don’t rape Steve lol.

“Namco says that they want to satisfy players who aren’t from T5 and DR area and wanted give something for their support. Not sure what they mean by this supposedly TTT element perhaps. There was also some other note that Rage mode might be affected depending on ‘weight class’ and that you will be able to use particular moves.
It's more right to reach for these dreams and fall
Than stand by and
never try to reach them at all ..

Аватара пользователя
perfecti
escape artist
Сообщения: 2688
Зарегистрирован: 20 окт 2006, 23:54
Карточка игрока: perfecti
Благодарил (а): 3 раза
Поблагодарили: 5 раз

Сообщение perfecti » 05 июл 2007, 17:38

TEKKEN-OFFICIAL has announced the first beta test phase for Tekken 6. It will be taking place in two arcades in Japan. Here is the information and hours:

公式 鉄拳6ロケテスト ほか
東京 7月6日(金)~8日(日) ナムコランド渋谷店
大阪 7月7日(土)~8日(日) プラボ千日前店
>東京、大阪ともに営業時間 10:00~25:00
мож кто переведет?)
втф 25ти часовые сутки?))

tekken-official.jp/tk6ac/location.html
It's more right to reach for these dreams and fall
Than stand by and
never try to reach them at all ..

Аватара пользователя
Nёkich
нажимаю кнопки
Сообщения: 1867
Зарегистрирован: 08 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Nёkich
Откуда: пригород Петербурга
Благодарил (а): 7 раз
Поблагодарили: 45 раз
Gender:
Контактная информация:

Сообщение Nёkich » 05 июл 2007, 17:49

ага, теперь ясно как они всё всюду успевают.
у хитрозадых на один час больше в сутках.

Аватара пользователя
perfecti
escape artist
Сообщения: 2688
Зарегистрирован: 20 окт 2006, 23:54
Карточка игрока: perfecti
Благодарил (а): 3 раза
Поблагодарили: 5 раз

Сообщение perfecti » 06 июл 2007, 12:39

Tekken 6 Location Testing has begun!
мувлист с вкладки на аркаде:
STEVE FOX
* d/f+1+2
* d+1
* 2,1,2
* Peek A Boo Style = f+3+4
* Ten Count = Peek A Boo 1+2

KAZUYA MISHIMA

* f,f+2
* b,b+2,2
* b+1+2
* d/f+3,2
* 1,2,4,3

RAVEN

* b+2,1,1+2
* BT 3,4,4
* f+2,3
* 3+4,3+4
* QCF+2~1

JULIA CHANG

* d/b+1
* f+2,1,2
* 1,1,4,1+2
* b+2,3,1+2
* WS+2,1

HWOARANG

* u/f+4,4,4
* LFS f+4,3
* LFS b+4
* CD+4
* RFS b+4

BRYAN FURY

* 1,2,1
* d+2,3
* QCB+4
* d/f+2,1
* f+4

JIN KAZAMA

* b+1, 3
* d/b+2,2,3
* 1,d+3,4
* b+4
* b,f+2,3

MARSHALL LAW

* b+4,3
* BT 4,3
* d+1+2, 1+2
* 3+4
* d+4,3

FENG WEI

* d+4,1+2
* f+2,1,2
* b+3+4,1
* d/f+3+4
* BT 1+4 or BT 2+3

DRAGUNOV

* b+2,1,3
* WS+1+2
* QCF+1
* 3,1,2
* Low Reversal?, d/f+1+2

ZAFINA

* d+1+2 (goes into Tarantula Stance)
* (Tarantula Stance) 4,3
* 3+4 (goes into Scarecrow Stance)
* (Scarecrow Stance) 3,3,4
* d+3+4 (goes into Mantis Stance)
* (Mantis Stance) 2,1,4

MIGUEL


* 1,2,4
* f,f+2
* d/f+1,1~F (goes into Savage Stance)
* (Savage Stance) b+1,2
* FC d/f+2
* d/f+1+2
есть и на других, но не знаю кому что интересно)
It's more right to reach for these dreams and fall
Than stand by and
never try to reach them at all ..

Аватара пользователя
Valen
Indie developer
Сообщения: 6999
Зарегистрирован: 04 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Valen
Откуда: Украина, Киев.
Поблагодарили: 6 раз
Gender:
Контактная информация:

Сообщение Valen » 06 июл 2007, 12:57

Видосы с теста - http://jp.youtube.com/user/Ree007

Спасибо Перфу за линк.
leadjunglegame.com

Аватара пользователя
pepsi_generation
_Xx-1996[BIO]L-O(JIN)1996
Сообщения: 2522
Зарегистрирован: 03 июн 2006, 12:00
Карточка игрока: Linteck
Откуда: я знаю
Благодарил (а): 85 раз
Поблагодарили: 120 раз

Сообщение pepsi_generation » 06 июл 2007, 16:33

Помоему эти загарающиеся руки - просто ужасное зрелище..
потролирую местность

Lulu
Новичок
Сообщения: 126
Зарегистрирован: 08 авг 2006, 13:24
Карточка игрока: Lulu
Откуда: Москва
Контактная информация:

Сообщение Lulu » 06 июл 2007, 23:49

Меня раздражает Rage Mode

Что успел заметить по Кингу:мне кажется,демедж от ISW оставили прежним
d/f+1,2 как уже было написано, имеет другую анимацию и больший демедж на втором ударе,не знаю что с фреймами на вифе и на блоке, но,кажется,такие же
И песчинка и камень в воде тонут одинаково.

Аватара пользователя
SpaceMan
Директор Всех Ниндзей
Сообщения: 3491
Зарегистрирован: 05 июл 2005, 13:00
Карточка игрока: SpaceMan
Благодарил (а): 10 раз
Поблагодарили: 193 раза
Контактная информация:

Сообщение SpaceMan » 07 июл 2007, 00:38

надо предложить Нямко чтобы при рейдже огонь загорался в заднице 0_0
[Popotan] --- Б@лдbIрлbI пЕнят --- Saiko Baka Party
"I must grand gift of Insanity upon all"

ARCHANGEL
Новичок
Сообщения: 114
Зарегистрирован: 17 июл 2006, 09:59
Карточка игрока: ARCHANGEL17269
Откуда: Санкт-Петербург
Поблагодарили: 1 раз

Сообщение ARCHANGEL » 07 июл 2007, 01:08

Может сделают кастомизацию?

Аватара пользователя
Terran
Новичок
Сообщения: 238
Зарегистрирован: 17 фев 2006, 03:58
Карточка игрока: Terran
Откуда: Москва
Поблагодарили: 4 раза
Контактная информация:

Сообщение Terran » 07 июл 2007, 01:15

Порадовали новые салюты =)
Вещь,нисходя на конус,обретает не нуль,но хронос...

Аватара пользователя
Kiguri
Nomae
Сообщения: 269
Зарегистрирован: 21 авг 2006, 20:31
Карточка игрока: Kiguri
Контактная информация:

Сообщение Kiguri » 07 июл 2007, 01:17

Лео - приемник Фенга? Что за ужасающее сходство стилей О_О;;

Надеюсь можно будет снять Рэйдж моуд в опциях...иначе...ужас ваще.
Bitchslap. Whenever your bitch ain't being obedient.
In lurve with [КСиБ]
Изображение

Аватара пользователя
perfecti
escape artist
Сообщения: 2688
Зарегистрирован: 20 окт 2006, 23:54
Карточка игрока: perfecti
Благодарил (а): 3 раза
Поблагодарили: 5 раз

Сообщение perfecti » 07 июл 2007, 01:59

у лео стиль как у джулии и дзинрея)
It's more right to reach for these dreams and fall
Than stand by and
never try to reach them at all ..

Ответить