Игровая механика. Персонажи. Списки приемов. Фреймдата. Тирлисты. Видео.
-
Gwelirid
- Newbie
- Сообщения: 1356
- Зарегистрирован: 04 апр 2015, 12:09
- Карточка игрока: BluOFF
- Откуда: Красноярск
- Благодарил (а): 222 раза
- Поблагодарили: 572 раза
- Gender:
Сообщение
Gwelirid » 26 янв 2016, 13:03
Первый DLC персонаж появится в марте. На него придется фармить внутриигровую валюту через игру в оффлайн режимах, таких как arcade mode, survival, а также повышая уровень персонажей. Этого вполне хватит, чтобы купить первого персонажа, а с его релизом будут введены дейлики, что упростит фарм.
Последний раз редактировалось
Gwelirid 26 янв 2016, 13:04, всего редактировалось 1 раз.
Gwelirid
-
Shadevoid
- Новичок
- Сообщения: 455
- Зарегистрирован: 08 фев 2014, 04:06
- Благодарил (а): 43 раза
- Поблагодарили: 75 раз
Сообщение
Shadevoid » 26 янв 2016, 13:36
grabDATtit, можно, число участников не ограничено искусственно, то есть сколько предзакажет - столько и играет)
USF IV : Guy ,Dan
Shadevoid
-
PVL_93_RU
- Новичок
- Сообщения: 2992
- Зарегистрирован: 15 июл 2011, 14:30
- Карточка игрока: Fatal1ty_93_RUS
- Откуда: Россия, Москва
- Благодарил (а): 89 раз
- Поблагодарили: 1317 раз
- Gender:
-
Контактная информация:
Сообщение
PVL_93_RU » 26 янв 2016, 15:24
Список балансных правок персонажей в 4-й бета-версии (обновление 02.00):
Birdie
- ( Спойлер )
- 5LP - hitbox buffed
5LK - On hit +5 -> +6, upper body hurtbox nerfed
5MK - hurtbox remains extended longer after active frames end
2LP - Hurtbox adjusted increased upwards slightly but reduced lower body as well. Hitbox increased backwards to prevent passing through opponents
2HK - Damage 90 -> 100
6HK - On block -21 -> -19
8MK - Hitbox reduced in height, hurtbox extended downward
6HP - Hurtbox expanded during startup 15~18F
Throws (both) - Stun 150 -> 200
V Reversal - On block -3 -> -2
Critical Attack - +10 Damage
Cammy
- ( Спойлер )
- Dash - frame count changed (?)
Backwards walk speed 0.038 -> 0.04
Back Throw - Damage 130 -> 140, Stun 150 -> 200
V-reversal - Movement changed(?)
V-Skill - Damage 60 -> 90, On hit +5 -> +6
5LK - On block +0 -> +10
5MK - Hitbox and leg hurtbox buffed (active frames), lower body hurtbox buffed
5HK - Damage 80 -> 90
2LK - On block +1 -> +2
2HP - Damage 80 -> 90, lower body hurtbox buffed (active frames)
2HK - Damage 90 -> 100 (Some sort of change to an alternate version of 2HK's advantage)
EX Cannon Strike - Damage 80 -> 60
Cannon Strike From Hooligan - Damage now matches regular Cannon Strike (60)
Critical Art - Final Hit 130 -> 120
Chun Li
- ( Спойлер )
- Throw Range reduced
Forward throw - Damage 130 -> 120, Stun 150 -> 170
Back Throw - Damage 130 -> 140, stun 150 -> 200
5HP - Hitbox reduced (less likely to hit lower profile hurtboxes)
5MK - Lowerbody and leg hurtbox nerfed (hitbox no longer passes hurtbox)
2MP - On hit -2 -> -3
2MK - active frames 3F -> 2F, hurtbox (and throw hurtbox) increased in width during startup.
2HK - damage 90 -> 100
Yokusen - On counterhit +4 -> +5, lower body hurtbox added during 9~20F (less likely to low crush)
3HK - on hit +6 -> +4, on block +2 -> 0, hitbox size reduced
4HP - Lower body hurtbox expanded during active frames
VT 2LK - CH +4 -> +5
VT Tenku - CH +2 -> +4
LK Lightning Legs - Some change to active frames / frame advantage
Critical Art - Chip damage change (?)
Dhalsim
- ( Спойлер )
- Forward Throw - Damage 110 -> 120, Stun 150 -> 170
Back Throw - Damage 120 -> 130, Stun 150 -> 200
V-Reversal - On hit -5 -> -4, On block -3 -> -2(?)
5HP - Damage 80 -> 90
5LK - Leg Hurtbox expanded upwards but reduced drastically on lower body
5HK - Damage 80 -> 90
2LP - On Hit +3 -> +4, On Block 0 -> +1
2HP - Damage 80 -> 90
4HP - Hitbox shifted forward slightly
8LK - +1 Hit/Blockstun (?)
Yoga Flame - Juggle potential changed (?)
Sun Burst - Damage lowered 50-40(?)
Ken
- ( Спойлер )
- Neutral jump height reduced (frame changed too?)
Forward Throw - Stun 150 -> 170
Back Throw - 150 -> 200
5MP - On hit +2 -> +3, lowerbody hurtbox expanded during startup
5HP - On block -4 -> -3F
2MP - On block +2 -> +1
2HK - Damage 90 -> 100, hitbox expanded forward, hurtbox expanded forward 7~8F
4MK - On block -6 -> -4
Target Combo (4HP) - On block -7 -> -13
V-Skill(?) - Damage 90 -> 70, on block -6 -> -7
V-Reversal - Damage 60 -> 40, On block 0 -> -2
V Trigger MK Tatsu - 50 Perhit -> 40
V Trigger Shoryukens (all versions) - forward movement reduced (?)
V Trigger Hadoken - Recovery increased 1F(?)
HP Shoryuken - Hitbox reduced in height on 6F, Hurtbox increased in size 6F~ (no longer passes hurtbox )
EX Shoryuken - Forward movement reduced (?), Juggle potential changed (?)
MK Tatsu - 40 damage -> 30 damage, 80 stun -> 50, first hit hitbox expanded forward, juggle potential changed (?)
EX Air Tatsu - Now causes proximity block
Critical Art - Damage 120 -> 130 (not sure which hit. last maybe?), First hit on block -16 -> -19, Juggle potential changed (?)
Karin
- ( Спойлер )
- Forward Throw - Stun 150 -> 170
Back Throw - Damage 130 -> 140, Stun 150 -> 200
V-Reversal - On block -3 -> -2
5HP - Damage 80 -> 90, recovery reduced by 1F, On hit 0 -> +1, on block -5 -> -3, hitbox buffed in width
5LK - Hitbox nerfed in width
5HK - Damage 80 -> 90
2HP - Damage 60 -> 70 (Later frames damage?)
2MK - Active frames 3F -> 2F, recovery 12F -> 13F (Total frame count unchanged)
2HK - Damage 90 -> 100, Startup 8F -> 9F, movement changed: early startup moves less them moves forward more right before active, total range is VERY VERY slightly shorter but counter poking it on startup is different
6MK - Recover 21F -> 20F, On block -7 -> -4, lower body hurtboxes added 12~18F making it much less likely to hop over a low, hitbox reduced in width giving it less range
8HP - Hurtbox and hitbox size increased, hitbox no longer passes hurtbox during active and it's easier to stuff on startup but it reaches a bit farther
Guren Chochu - On hit +1 -> +2, On Block -2 -> +1
V-Skill (Hold) - On block -7 -> -6
HK Mujinkyaku - Blockstun increased (?)
Laura
- ( Спойлер )
- Throw range increased
Forward Throw - Stun 150 -> 200
Back Throw - Stun 150 -> 170
V-Reversal - On block -3 -> -2
V-Skill - Counterhit now causes a spin knockdown (?)
5MP - Hitbox expanded downwards
5HP - On hit +2 -> +3
5HK - Damage 80 -> 90
2MP - On block +1 -> +2
2HK - Damage 90 -> 100, on block -8 -> -12
Thunder Clap (All) - Hurtbox now moves backwards during startup
Critical Art - +10 damage on one hit, Now fully invincible through active frames (previously lost invincibility same frame it became active)
M Bison/Vega (Dictator)
- ( Спойлер )
- Forward Throw - Stun 150 -> 170
Back Throw probably had change but data not available
V-Reversal - On block -3 -> -2
V-Skill - Upper body hurtbox reduced significantly during startup. Head area hurtbox reduced during active
Critical Art - Last hit (?) damage 260 -> 270
5MK - Damage 70 -> 60, hurtbox retracts 1F sooner
5HP - Hurtbox moved backwards during later recovery frames
8HP - Hurtbox expanded downwards
8HK - Hurtbox moved downward
Psychoblast (all except EX and VTrigger) - Hitbox expanded in width
Double Knee Press (Scissor Kick) All non-ex versions - Juggle Potential reduced (?)
VT-Headpress - In counterhit state 2F longer (?)
Necalli
- ( Спойлер )
- Throws (Both) - Hurtbox does not move as far forward on throw whiff
Back Throw - Stun 150 -> 200
V-Reversal - On block -3 -> -2
2HK - Damage 90 -> 100
VT-5MP - On hit +5 -> +6
VT-5HP - On hit +1 -> +2
VT-2MP - On hit +4 -> +5
VT-3HP - Damage 80 -> 90, On block -6 -> -4
Nash
- ( Спойлер )
- Forward Throw - Stun 150 -> 170
Back Throw - Stun 150 -> 200
V-Skill - Damage 50 -> 60, Stun 70 -> 100, Juggle potential added (?)
Sonic Move (air) - Invincibility increased 2F, Position he appears changed (?)
5HP - Damage 80 -> 90
2MP - lower body hurtbox expanded
2MK - hurtbox takes longer to retract during recovery
2HK - Damage 80 -> 90, recovery 22 -> 23, on block -10 -> -12
8HP - Hurtbox expanded downward
4MK - Hurtbox expanded 1F before active
Overhead target combo removed (?)
Something with somersault DP, looks like it was removed (?)
HP Sonic Boom - Hurtbox positions altered during 3~15F
R Mika
- ( Спойлер )
- Forward Throw - Damage 140 -> 130, Stun 150 -> 200
Back Throw - Stun 150 -> 200
Crouch Throw - Damage 140 -> 130
V-Reversal - On block -3 -> -2
5MP - Recovery 9F -> 11F, On block +1 -> -2
5HP - Lowerbody hurtbox increased during 1st active frame
5LK - On hit +1 -> +2
5HK(Uncharged) - Damage 80 -> 90, Hurtbox expanded forward 1F before active
TC5MP - On block -2 -> -5, Lowerbody hurtbox expanded
6HP - Damage 80 -> 90
4/6MP - Damage 70 -> 50
Passion Rope - Physics changed, faster run speed(?)
V-Trigger (Hold) - Invincible 1~18F(?)
Critical Art - Last hit damage 160 -> 180
Rashid
- ( Спойлер )
- Forward Throw - Stun 150 -> 170, hurtbox moved forward during startup and active, moved back during recovery
Back Throw - Stun 150 -> 200, hurtbox moved forward during whole move
5MP - Hurtbox width expanded forward during active and recovery
5HK - Damage 80 -> 90
2HK - Damage 90 -> 100, hurtbox moved forward during whole move, leg only moved forward during startup.
EX Eagle Spike - +10 Damage buff (?)
V-Trigger - Invincibility increased by 7F
Ryu
- ( Спойлер )
- St.Jab no longer has chain properties.
EX Tatsumaki now juggles into EX DP.
St.Fierce is now super cancellable
St.Fierce hitbox increased vertically upward.
St.Forward hitbox reduced during active frames. St.Forward hurtbox extended during active frames.
Hadouken hurtbox extended on last frame of start-up (before it becomes active).
Hadouken (meterless) are all now -7 on block. Used to be -7, -8, and -9 on Jab, Strong, and Fierce respectively.
Cr.Strong received hitbox/hurtbox adjustments (chest area hurtbox decreased vertically upward [also moved up very slightly], added another slight hurtbox extension in front of Ryu, hitbox decreased vertically upward).
St.Roundhouse proximity hitbox removed from first frame of recovery frames and onward.
Bug where Ryu is unable to do specific command normals after a successful parry is fixed.
Backwards Walk speed - 0.034 -> 0.032
Forward Throw - Damage 110 -> 120, Stun 150 -> 170
Back Throw - Damage 130 -> 140, Stun 150 -> 200
V-Reversal - On block -3 -> -2
5HP - On block -2 -> -1, hitbox expanded upwards
5MK - Hurtbox expanded forwards during startup, hitbox reduced in width
5HK - Damage 80 -> 90, no longer causes proximity blocking during recovery
2MP - hurtbox during active frames expanded slightly upwards, lower body reduced. Hitbox lower portion reduced, less likely to hit lower positioned moves. Hurtbox during recovery reduced in size and retracts sooner
2HP - Damage 60 -> 70 (later frames)
2MK - On hit 0 -> +1, on block -4 -> -3
2HK - Damage 90 -> 100
6MP - On block -7 -> -5 (?) (Old frame data says -6 originally), 2nd hitbox reduced downward in height, hitbox on 2nd active frame of 2nd hit reduced in width (less reach) hurtbox on 2nd hit reduced forward on first active frame, hurtbox during recovery remains extended longer
6HP - Hit/Block stun changed on first hit (?), lower body hurtbox added during early startup frames
TC5HK - Juggle mechanics changed (?)
8MK - Hitbox moved upward (Maybe makes crossups more difficult? Seems to overlap pushbox more now)
8HK - Hitbox reduced in height
Fireball (All) - Lowerbody hurtbox expanded during recovery frames, Arm hurtbox expanded in height and very slightly reduced in width during active recovery frames
LK Tatsu - Juggle mechanics changed (Looks like it might be able to juggle after now?)
Vega/Balrog (Claw)
- ( Спойлер )
- Forward Throw - Damage 130 -> 140, Stun 150 -> 200, hurtbox moved backwards
Back Throw - Stun 150->200, hurtbox moved backwards
V-skill - dodge portion hurtbox reduced
5MP (Claw) - On block: -1 -> 0
5HP (Claw) - On block: -3 -> -2
5HK - Active frames increased by 1F? (There is two dif versions of 5HK, not sure) Damage 80 -> 90, Advantage changed?
5HP (No claw) - Damage 80 -> 90
2MK - hitbox buffed, upper body hurtbox reduced
2MP (no claw) - lower body hurtbox increased
2HP (No claw) - on hit 0 -> +1, on block +2 -> +3, lower body hurtbox increased
6HP (claw) ? (Two versions again) - advantage changed
6MK - On block -6 -> -4
EX Aurora - now throw invincible(?)
Barcelona slash attack - Active increased 1F
Critical Attack - claw damage 75->55 on one of the hits, no claw 65->55
Zangief
- ( Спойлер )
- Forwards walk speed - 0.0325 -> 0.0305
Forward & Back Throw - Damage 150 -> 130, Stun 150 -> 170
5MP - Recovery 11F -> 12F
5HP - Damage 130 -> 120
5LK - Lowerbody hurtbox reduced
5MK - Lowerbody hurtbox increased
2LP - Lowerbody hurtbox increased
2HK - Damage 90 -> 100
V-Trigger - Invincibility increased 3F (?)
PVL_93_RU
-
BOLT
- Tachanka Main
- Сообщения: 1352
- Зарегистрирован: 14 апр 2013, 17:04
- Карточка игрока: BOLT_92
- Откуда: Курск
- Благодарил (а): 120 раз
- Поблагодарили: 448 раз
- Gender:
Сообщение
BOLT » 26 янв 2016, 16:08
Ну охренеть. Бёрди, и так набигавший во всех предыдущих бетах, получил кучу баффов на один нерф дамага. Экс-дайвкику Кемми зачем-то дамаг ещё порезали, как будто кто-то до сих пор им пользовался. Медленных Рю и Зангиева сделали ещё медленнее. Выглядит как абсолютно рандомный набор изменений, который нужен просто чтоб не тренировали персонажей до релиза.
BOLT
-
Gwelirid
- Newbie
- Сообщения: 1356
- Зарегистрирован: 04 апр 2015, 12:09
- Карточка игрока: BluOFF
- Откуда: Красноярск
- Благодарил (а): 222 раза
- Поблагодарили: 572 раза
- Gender:
Сообщение
Gwelirid » 26 янв 2016, 16:15
Они же уже писали, что баланс есть, что у всех персонажей примерно 50% винрейт внутри их студии

Gwelirid
-
BOLT
- Tachanka Main
- Сообщения: 1352
- Зарегистрирован: 14 апр 2013, 17:04
- Карточка игрока: BOLT_92
- Откуда: Курск
- Благодарил (а): 120 раз
- Поблагодарили: 448 раз
- Gender:
Сообщение
BOLT » 26 янв 2016, 16:32
Последний раз редактировалось
BOLT 26 янв 2016, 16:35, всего редактировалось 1 раз.
BOLT
-
Akigis
- Akuma player
- Сообщения: 44
- Зарегистрирован: 14 апр 2011, 10:41
- Карточка игрока: Akigis
- Откуда: Сибирь
- Благодарил (а): 14 раз
- Поблагодарили: 5 раз
- Gender:
Сообщение
Akigis » 26 янв 2016, 18:00
Что там по времени с финальной бетой? Во сколько по мск начало и конец?
Akigis
-
CoolSpot
- \[T]/ Praise the Sun
- Сообщения: 967
- Зарегистрирован: 21 сен 2009, 14:16
- Карточка игрока: CoolSpot
- Благодарил (а): 126 раз
- Поблагодарили: 145 раз
- Gender:
Сообщение
CoolSpot » 26 янв 2016, 18:29
Akigis писал(а):Что там по времени с финальной бетой? Во сколько по мск начало и конец?
"This last phase is set for January 30th at 12:01 a.m. PST (8:01 a.m. GMT), and ending January 31st at 7 p.m. PST (February 1st at 3 a.m. GMT)."
То есть : Январь 30, 11:01 утра - Февраль 1, 6:00 утра по МСК.
CoolSpot
-
Broken
- Fighter
- Сообщения: 5369
- Зарегистрирован: 05 июл 2005, 12:00
- Карточка игрока: Broken
- Канал пользователя: Broken
- Откуда: Khb->Spb
- Благодарил (а): 86 раз
- Поблагодарили: 214 раз
-
Контактная информация:
Сообщение
Broken » 26 янв 2016, 18:42
у Кемми это щас срьезно было? +10???
5LK - On block +0 -> +10
Broken
-
Gr1nGo
- Самаритянин
- Сообщения: 1978
- Зарегистрирован: 12 июл 2009, 14:28
- Карточка игрока: Gr1ngo
- Благодарил (а): 58 раз
- Поблагодарили: 393 раза
Сообщение
Gr1nGo » 26 янв 2016, 18:53
Лол да +1 походу, опечатка.
Николаю, смотрю, все плюсы под триггером вернули, одобряю.
Gr1nGo
-
Gwelirid
- Newbie
- Сообщения: 1356
- Зарегистрирован: 04 апр 2015, 12:09
- Карточка игрока: BluOFF
- Откуда: Красноярск
- Благодарил (а): 222 раза
- Поблагодарили: 572 раза
- Gender:
Сообщение
Gwelirid » 26 янв 2016, 20:40
Mike Ross утверждает, что ветераны должны зажечь искру в новых игроках, побеждая их раз за разом, чтобы новички в конце концов захотели отомстить им.
Gwelirid
-
Gwelirid
- Newbie
- Сообщения: 1356
- Зарегистрирован: 04 апр 2015, 12:09
- Карточка игрока: BluOFF
- Откуда: Красноярск
- Благодарил (а): 222 раза
- Поблагодарили: 572 раза
- Gender:
Сообщение
Gwelirid » 26 янв 2016, 20:56
Они там 20 минут про это рассуждают, как же сделать так, чтобы новички не уходили из игры после поражений в онлайне и на турнирах. Сошлись на мнении, что лучше всего это делать устраивая турниры для новичков
Gwelirid
-
Тихий
- Ressurection
- Сообщения: 2567
- Зарегистрирован: 24 янв 2010, 17:53
- Карточка игрока: Тихий
- Откуда: Симферополь
- Благодарил (а): 231 раз
- Поблагодарили: 346 раз
-
Контактная информация:
Сообщение
Тихий » 26 янв 2016, 21:09
вот щас у меня ощущение что игру спецом для русских делают
Моей командой будет Бланка+Гайл, потому что в переводе с японского «グリーンゲイ! カメ!» означает «Успех! Процветание!» © cyberdemoh
Тут вообще все комбо как номер на телефоне набрать, а потом кинцо смотришь. © Gr1nGo
Тихий
-
Gwelirid
- Newbie
- Сообщения: 1356
- Зарегистрирован: 04 апр 2015, 12:09
- Карточка игрока: BluOFF
- Откуда: Красноярск
- Благодарил (а): 222 раза
- Поблагодарили: 572 раза
- Gender:
Сообщение
Gwelirid » 26 янв 2016, 21:19
Тихий писал(а):вот щас у меня ощущение что игру спецом для русских делают
Они затрагивали такую тему (про не топовые страны с малым количеством комьюнити)
Gwelirid
-
Gr1nGo
- Самаритянин
- Сообщения: 1978
- Зарегистрирован: 12 июл 2009, 14:28
- Карточка игрока: Gr1ngo
- Благодарил (а): 58 раз
- Поблагодарили: 393 раза
Сообщение
Gr1nGo » 26 янв 2016, 21:49

Поясните, где здесь силуэт декапры. Все пишут, что это она, я не вижу.
Gr1nGo