События пятой части уникальной файтинг-серии, ориентированной на бои с использованием оружия, происходят спустя 17 лет после завершения истории Soulcalibur IV. Сюжет повествует о путешествиях юного Патрокла. Сыну воительницы Софитии Александры, одной из знаковых героинь серии, предстоит вступить в битву, в очередной раз разразившуюся вокруг двух мечей — священного Soul Calibur и проклятого Soul Edge.
С мечом и щитом
Отличительной чертой серии SoulCalibur всегда были и остаются сражения с использованием оружия. Каждый персонаж обладает неповторимым стилем ведения боя и владеет уникальным вооружением и броней. Эпический сюжет
Лишь пройдя свой путь до конца и выдержав все испытания, Патрокл узнает, почему судьба его семьи неразрывно связана с историей магических мечей. Сага о героях
Вместе с Патроклом или против него будут сражаться как хорошо знакомые, так и совершенно новые персонажи — сестра главного героя и дочь Софитии Пирра, ключевой боец Soulcalibur IV Зигфрид, странствующий самурай Мицуруги и Айви — дочь первого обладателя Soul Edge. Кроме того, благодаря обширному инструментарию и разнообразию настроек каждый игрок сможет создать персонажа по своему вкусу. Свобода сражений
Одной из фирменных особенностей серии SoulCalibur является возможность беспрепятственного перемещения в пределах трехмерной арены. Бойцы могут двигаться вокруг друг друга , нанося удары и выбирая наиболее удобные позиции для атаки. SoulCalibur V дарит еще больше свободы в бою, ведь теперь герои смогут перемещаться в восьми направлениях. Файтинг нового поколения
Боевая система SoulCalibur V претерпит значительные изменения, а управление станет проще и доступнее. Отличная графика и впечатляющие спецэффекты делают игру главным претендентом на звание лучшего файтинга 2012 года.
If you were to face an ancient Sith lord in combat, you would learn that we are as children playing with toys compared to the prowess of the old masters
Death doesn’t discriminate
Between the sinners and the saints
It takes and it takes and it takes
And history obliterates
In every picture it paints
It paints me and all my mistakes
=========================== Fighting.ru | GuiltyGear.ru
Initially he seems very strong. Resembles Sophitia, though not as much as his sister. He has very high damage off basic attacks. However some of these attacks are quite slow (slow startup, not necessarily reactable). He has classically awesome Alexandra BB as you would expect. He has 236 advancing stance with similar moves to Cassandra, but slower and more brutal.
I did not get to test him much. He has a very slow but cool-looking unblockable 44B. His wolf-friend EIN shows up during many of his attacks, including A+B (an autoGI). His 11K is one of the slowest low pokes I've ever seen.
She is remarkably similar to Taki. I was disappointed to see that she's lost a lot of Taki's mix-up options, e.g. she no longer has AB or BA. I could not find a 1B equivalent either. Her Possession and Wind Roll attacks are similar to before, but come out faster and have an element of disguise in that both allow her to disappear. Many of her moves have been shifted from stance to neutral and vice versa. For example, WR A (extremely stylish, swirling blades move) is now 44A. Hover seemed the same. It seems WR BKB is gone. She has a Brave Edge throw (A+B+K+G). The bombs are the same with different commands (4A+B, unblockable 2A+B) but I couldn't find a two-hit bomb (formerly 4A+B B)
A Sophie / Cassandra hybrid. Her sidestep moves seem very strong: she has Sophie's old 33K, which is safe, and 22B now executes Sophie's 236B8B A K as a step/whiff punisher (full command 22B A K). She can easily combo into CE off any whiff. She has a 236B which is still a remarkably fast and potent punishing tool (seems about i14 as before) and has very different versions if you enter 236B4 or 236B:4 on hit.
I didn't use him much but he seemed almost exactly the same. He has lost some options from his stances it seems. I saw one or two new moves, including a medium-speed knockdown horizontal low from one of his stances. 66A guard breaks, flashes and looks awesome, but is high. agA is still there.
Her charge moves remain intact. Wil and I briefly tested some things. She has kept C4A and C4B which now are ready in about 20 seconds. It's possible that she only has two ordinary charge times now instead of 3. It also seems that her FC charge moves are gone (so FC C1A = C1A for example).
She has a Brave Edge move that is reminiscent of her old doom combo in appearance. However her doom combo (as it was) is gone. She also has a Brave Edge throw. Critical Edge is a long range high damage combo, but it seems to whiff at point blank range and go past the opponent, and if it is executed while the opponent is doing any kind of step, her opponent will wind up directly behind her. Furthermore when she hit Mitsurugi slightly off axis, she stared the full combo but missed the last hit, leaving her completely open fpor punishment!!
She is so strong. She has many of her more effective moves from SC4 but they can now all be done from her single stance. For example, WP 6B+K 2 is now 6[ B ] 2. I couldn't find a CL 1B B+K, but [ B ] B now does a WP style BB. WP 22K_WP 2 A+K is now 1K. She has SS as a BE move. Her CE is a throw that has quite slwo startup animation. However, the full closeup animation only starts when the throw connects, so if you haven't crouched by then, she's got you. The CE throw also seems to have Guard Impact properties, though we did not get her to actually GI anything with it. But presumably this means it can be used as a counterattack.
Beautiful Tira plays very similarly to her SC4 rendition at the moment. However her commands have been simplified and she seems more controllable and more fun. The only mash input I could find was GS 66666B, though there is no JF flash this time. It was hard to tell whether 66666A, 44444A etc etc. made any difference. Her GS 88B is now GS 3B which is great. GS 44K is now 4K; again I welcome this. 11K is now 44K.
Her CE is very different depending on whether you hit grounded (low damage, like a 66B) and on whether in JS or GS. Hitting GS Critical Edge on a non-downed opponent has Tira going absolutley loco on her opponent, and always left me with a very warm glow on my heart. Aarrgh as a last note, Tira has lost her JS 22A, it's now a horizontal slash like X's 22_44_88 A+B, though mid. It's an ok move but I preferred the Ring Out application of JS 22A. Also GS 22A is now 6A, er or was it 66A. Also she has a brand new move, 236K, which is a low somersault dropkick, which can be buffed by inputting 236kA+B+K, which is a BE. GS 6A is still in, now as GS 3A; not sure how many additional hits she can do this time though. She also has a new move GS 44B, where she scurries along the floor like a circular saw. And a guard break high GS 22A. GS 44A is still awesome. Finally, her WR B no longer launches on counter hit, but the 9B version does.
Very similar to before. Seems to do massive damage off basic moves like Pat. RLC 6BB is now 66BB. Some of his moves are however now comedically slow, such as his 1A. It does do lots of damage to a grounded opponent though, and seems safe. He has MST (4 [ B ]), but I didn't find RLC. 2K is a fast knockdown sweep. Can be followed up as 2K A+B+K, and followed by another mid resembling 236 B, as a Brave Edge attack (this requires 2 bars). 236B is much shorter range, BUT 236 now does an advancing shuffle like the Alexandra sisters (though there are no special commands arising from this, it just counts as FC). CE is a low damage 2-hot move but looks very easy to combo.
Seems very similar to SC4. His WR attacks have changed; WR B is now a fast but unsafe knowdown mid (a show-off, Jann Lee-style move like his 3 hit string in SC4). He can still do B+K BBBB A or whatever it was, and the JF version seems very easy to do (I did it by smashing the buttons, though the sticks might have had a turbo functionality working). His CE as a big combo like many of the others.
Bullrush is very toned down (thank god). It is slower, more easily steppable, and doesn't knock down. 6K is still great but I couldn't find a big CH combo this time. 1AA and 1AB don't need to be charged. 1 BB does a hilt strike followed by the offering move. He still has his fearsome command grabs and JF versions. His CE is a grab like Ivy's, but it is only guaranteed from short-mid range; from point blank, you can duck the grab after the closeup animation.
I think he has some moves back from previous SC's. I didn't use him much but Wil suggested he is going to be super strong. His CE shifts to Mantis if it whiffs, or sometimes when it hits (?). He still does nasty gauge damage on block, though this time of course the reward for breaking the Guard Gauge is not so high. (The window is huge though, big enough to connect with all sorts of otherwise very slow moves)
I used to play Soul Calibur, but then I took a bubble to the knee.
BioLogIn писал(а):dead voice on air
Это не демо-версия, это превью-версия для закрытой демонстрации. Её нельзя будет скачать в открытую.
Понял. Спрошу по - другому!!1 Куды потом "поедет" энта превью-версия!? Или у кого она "осядет" в рф!?
п.с. Понимаю, что сяс затроллят, но ми не очень - то разбирается в аглицком языке, а читать через инет-переводчики отстойно. Может кто -нибудь наберется, решимости и времени и переведет, тот пост про персонажей ск5 (который скрыт под катами - именами)!!1
Если бы все дефачки, которых трогательно называют - няша, имели такую же фигуру и черты лица, как - Боевая, то онимешники бы заканчивали жизнь самоубийством прямо в утробах своих матерей, чтобы не видеть такое расхождение между значением данного слова и образом его отождествляющим.
про Нацу (совсем уж вольный перевод с примечаниями)
Нацу примерно = Таки.
Пацаны разочарованы отсутствием А,В и В,А, так же они не нашли ничего похожего на 1В(лол старое то 3Вк осталось).
Виндролы (В+К) и РО(214) почти такие же как раньше, только всё стало быстрее и во время их выполнения она исчезает.
Некоторые приёмы которые раньше делались из стоек теперь делаются "просто так". Например WR, WR A теперь делается просто 44А(наконец-то более менее норм лоу мув будет, надеюсь с + на хите).
Ховер не изменили.
Похоже убрали WR BKB (ваще пичаль :()
У Натсу есть BE бросок (А+В+К+G).
Бомбам изменили импут, УБ бомба - 2А+В, простая 4А+В, двойную бомбу не нашли(((
Мицуруги реально какой то ломаный, как разрабам в голову вообще пришло сделать ему такой дамаг... Да еще вейкапы из 3й части. Уверен что чемпы будут браться именно за него если не занерфят.
Легенда русского NRS
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.
Edge я о демке естественно и банить конечно не стоит.
Легенда русского NRS
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.
Ни одной адекватной Хильды=( похоже что шивты в демке использовать нельзя. Выложите бои Malek, Scud и Saitoh пожалуйста как только обнаружите, пока что Скада и Сайто вообще не видно.
Легенда русского NRS
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.
luxero ты красавчег! А если бы дал доступ, то вообще цены тебе бы не было.
Легенда русского NRS
MK9 MFA 2012 - 2 place.
MK9 Kiev Kup 2 - 1 place.
Injustice MFA 2013 - 1 place.
Injustice MFA 2014 - 1 place.
MKX MFA 2015 - 1 place.
MKX MFA 2016 - 2 place.
Injustice 2 MFA 2017-2018 Дорогу молодым!
Мы бесим всех кого мы лучше, а те кто лучше нас, тем не до нас.
luxero писал(а):вот здесь выложены все записи турнира 5 vs 5. Malek, Scud и Saitoh в наличии. фриплей выложу позже, когда руки дойдут.
Отлично, luxero.
Оставайтесь, плз., на раздаче.
"... то, чем мы тут занимаемся — есть несознательная тяга к творческой реализации, заложенной в каждом человеке. А так как мы не находим в реальном мире точек приложения для своих способностей, то растрачиваем творческое начало в необычных занятиях, ожидая социального одобрения от небольшой группы таких же нереализовавшихся личностей (с)"
сегодняшние бои будут выкладываться по мере дохождения до них рук. не разобрался ещё с пятничными до конца. найду бои рамзы - обязательно маякну тебе, руфус. у них сегодня 5!!! часов глючил комп (офигенный, кстати, комп, судя по сообщённой в чат конфигурации), слайдшоу выдавалось в нет, вместо нормального видео (3-5 секунд видео, 3-5 секунд фриз). только когда догадались заменить комп макбуком, с которого вещали в пятницу дела наладились, но всё равно большие проблемы с качеством связи были. так что видео, думается будет плохого качества, именно из-за этих фризов.
астэрот, определённо, стал очень похож на некрида из ск2 (цвет кожи, светящиеся загадочные лампы в верхней части спины). отличный астэрот был в ск4, зачем так изменили персонаж? радует только, что хоть пол ему не поменяли.