Street Fighter 4

Обсуждение релизов. Даты выхода. Технические вопросы. Сюжет. Иллюстрации. Фильмы, книги, музыка. Косплей.
ИзображениеИзображение
Закрыто
Аватара пользователя
Valen
Indie developer
Сообщения: 6999
Зарегистрирован: 04 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Valen
Откуда: Украина, Киев.
Поблагодарили: 6 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение Valen » 22 мар 2008, 11:03

Небольшой сумарайз 3тьего локтеста:

1) Ель Фуэрте, Сагата и Балрога выбирать было нельзя.
2) Деш кенсел всё ещё в игре.
3) Зангиф всё ещё силён, его горящая рука имеет большой рендж и СПД тоже очень силён.
4) На локтесте был один из лучших СТ игроков за Хонду, и соответсвенно рвал людей в какахи.
5) Шотосы по мнению многих где в мид таере.
6) Абель достаточно силён и приколен.
7) Телепорт дальсима очень быстрый поэтому делали разводки типа, медленный файр бол, телепорт за спину и атака с двух сторон %)
8) Гайл стил боринг, самерсал+соник бум весь день...

Все пишут что игра визуально выглядит супер круто, и даже те ХД видосы что мы видели в нете не передают всей той крутизны. А гримассы персонажей которые часто проскакивают на скринах почти незаметны, вернее они появляются когда персонажа ударили и выглядят вполне в тему.

Ещё пару коментов с СРК на тему графики:
It's funny that everyone who sees SF4 in person (even the earlier builds) says it looks like the new hotness graphically, but everyone on the internet has no clue, if not the exact opposite idea.
Graphically, the game is beautiful. Just, beautiful. Still do not do it justice. HD videos on your computer do not do it justice. Seriously, it just looks good. When Guile throws a sonic boom, if you look inside of it you can see the actual background being warped and distorted inside of it. The characters are very fluid and polished. All the random pics of characters making goofy faces that pop up online...you honestly don't notice it during gameplay. It just works well as the characters react accordingly to what's going on in the fight. The character will actually make an "oh shit!" face as their opponent is going for a super/ultra. I think my first time playing, I got hit by Ryu's super fireball, and Kunai told me that I had the exact same "oh shit!" look on my face that Ken did. Also, just notice the pure joy on Zangief's face when he drives a opponent into the ground with his SPD.
Graphically, it is wonderful. Some of the best background stages I've seen in a fighter, very busy. Especially Chun-Li's stage. The people do quite a few different things and there's a lot of attention to detail. I thought guys like Ryu and Ken looked weird when I first saw the early screenshots, but now the looks really fit the characters.

The best part of the game is when you do ultras, and the opponent is next to you. Sometimes his eyes will bug out like a cartoon character, like "Oh shi....". What's funny is that sometimes you'll actually MISS your ultra, which is even more comical. Just because you see the opponent's expression change like that, doesn't mean it'll hit... it adds to the suspense. Dhalsim is especially funny when this happens.

Аватара пользователя
SUGATA
Новичок
Сообщения: 2633
Зарегистрирован: 04 мар 2007, 12:00
Карточка игрока: Sugata
Откуда: Москва
Благодарил (а): 523 раза
Поблагодарили: 624 раза
Gender:
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение SUGATA » 22 мар 2008, 18:43

Постепенно начинаю влюбляться в нового персонажа-самбиста(дзюдоиста) Abel...эх, жалко не японец))
http://www.gametrailers.com/player/32150.html

P.S. Кстати, что у него с глазами?

Аватара пользователя
Dee_Dee
Новичок
Сообщения: 35
Зарегистрирован: 24 фев 2008, 12:30

Re: Street Fighter 4

Сообщение Dee_Dee » 23 мар 2008, 13:42

Пинок в челюсть на отмашь в комбе все равно смотрится крайне убого...

Аватара пользователя
Valen
Indie developer
Сообщения: 6999
Зарегистрирован: 04 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Valen
Откуда: Украина, Киев.
Поблагодарили: 6 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение Valen » 23 мар 2008, 20:07

Ещё куча и инфы на CРК относительно бета теста - http://forums.shoryuken.com/showthread. ... 113&page=4

Очень много прикольных моментов и возможностей... To name a few..

СА действительно даёт большие комбо возможности включай чардж партитишонинг. Набор людей юзали СА как перри для того, что бы врыватся в клоус комбат(СА пока, деш кенсел вперёд). Многим СФ4 показался больше похожим на 3С чем на СТ, но с СА вместо перрии. И многое другое что люди запостили на СРК...

Пожалуй заквочю всё сюда для более лёгкого разбирания полётов.

Azrael
I successfully bought another network card, and registered Ken with it. So now under my player profile, I have both Chun-Li and Ken. There are player points as well as battle points. The player points go towards your whole profile, while the battle points are character specific. Your W/L ratio is also character specific.

Today there was more shoto domination. One guy was really good with Ken - he got 3 7-win streaks in a row (the machine kicks you off if you win 7 straight). Ken seemed to have all of his good combos from 3S. The player looked like a pro 3S player who was loving that there were no parries. Towards the end of my stay a lot of other good players came who could step to this guy.

One guy in particular was REALLY good with Dhalsim/Blanka, and especially saving attack usage. There is charge cancelling in this game - with Blanka, he was hitting SA, Forward Dash Cancel, C.MK xx Ball. AdverseSolutions asked him how he did it, and he said it was the same as with 3S. Hold the charge, do the Saving Attack, dash forward, then go back to the DB charge. Addy and I wondered if this would be of any use with Guile. I played against this guy when he was using Guile, but I was using Chun and I pretty much stuffed most if not all of his saving attack attempts.

Random character stuffs - EX Blanka ball actually WILL go through a fireball. Chun's EX SBK is REALLY useful, and her lightning legs are awesome in this game. Ryu can cancel a moderately-deep anti-air SRK into a super fireball and have all of the SFB hit, unlike in 3S where the opponent kind of flew out of it.

Dhalsim teleports are wicked tricky, and it makes him really hard to catch. Again, this guy was really good with the SA and just slapping people around left and right with it.

I think Chun is pretty good. I managed a 6-game win streak and bunch of 3-4 game win streaks, and seemingly inspired a bunch of other guys to start using her. She's got a great ground game and nice mix-up. Although there's a lot of risk/reward to her moves...as it should be. Right now, I'd say the game is fairly balanced - whichever player has the better skill wins. Although, I should note that the Japanese guys who played Gief today apparently didn't know the "twirl your way to victory" strat.

Saving Attacks - I'm still trying to figure them out. One thing I did find out - if your character takes a hit while in the SA motion, they WILL lose damage - however, they'll get the damage back if they don't get hit again within a fixed amount of time. If the opponent manages to land a hit on them though within that timeframe, then they lose the ability to get that bit of vitality back.

While the SA "wind-up" animation takes one good hit, it seems like the actual strike itself is vulnerable, as I saw a lot of people getting hit out of them. Also, you can dash-cancel before the strike comes out. One Abel was using this as a sort of ghetto-parry to dash his way through pokes in order to get in.

Also, you can cancel the animation of a special move into a SA. I saw quite a few Ryu players hit J.FK, C.MK, FP SRK xx SA. The SA kept Ryu on the ground, so players were using it to get better positioning after a SRK. I didn't play as Ken much today, but one thing I wondered about is if you could try a wakeup SRK, cancel into SA, and then cancel that into a back dash for safety? Also, this is just my guess, but I'd say that you can only cancel ground-based special moves into the SA (so, no HK xx SA).

Ultras...hmm. I got hit by one comeback ultra today that kind of pissed me off, but other than that I didn't see a whole lot of abuse. There were a lot of good players today, and in a Chun vs Shoto match, they were smart enough not to throw any stupid fireballs that I could ultra through. In one strange scenario though, I had no life left and my opponent, a Ryu player, threw a EX wake-up fireball at me. Ultra was my only option for survival, so I did it...but Ryu was able to block before I got there, and I lost the match. I saw Abel's ultra get stuffed by a c.mk. Also, Abel tried to ultra against Ryu who was just finishing a blocked grounded HK (literally, both Ryu's feet were in the air as the animation started) and Ryu was able to recover and block. I found I had the most success in a match when I actually thought about how to carefully finish my opponent off, and not by being reckless and throwing out an ultra and praying that it hit. There weren't too many if any miraculous ultra comebacks. One Dhalsim player uses his as sort of a trap, by throwing it and teleporting around the opponent (although I never saw him successfully land it).

The more I play the game, the less it feels like ST. Especially when you factor in EX moves and saving attacks. I'd say its closer to 3S without parry but even that's not quite right. Those of you worrying about re-hash - don't.
Kunai
I played some more just now... let me share what I have seen today.

Saving Attack Cancels: It's crazy what you can do to cancel attacks to Saving Attacks to dash, but there are some instances where you shouldn't use them because it wastes meter.

Effective uses:

-- Use when a move or special move is blocked, advance backward. Great for blocked shoryukens to dash back and reset.

-- Use after a Saving Attack stun. Normally, when you use a saving attack and are successful, you will be unable to move for 1 second while the guy crumples to the ground. Doing another saving attack and cancel to dash will allow you to not only allow you to cancel the animation reset, but you will dash towards the crumpling body and can combo afterwards. I saw a guy use Guile, and he did the Saving Attack. When the opponent got hit, he somehow canceled to another S.Attack and cancel to dash, then did crouching strong punch to flash kick. I shit you not, he did this several times and I have no idea how he did it. I have also seen Ken's low forward canceled to S.Attack, and the aformentioned Ryu's Shoryuken.

Questionable uses:

-- Using S.Attack after a blocked attack, then cancel to dash: Makes no sense because if anyone sees this, all you have to do is hit them out of their dash with crouching jabs or shorts.

-- Using S.Attack to cancel a special move that knocks the opponent down, then cancel to dash to move forward. This also asks for trouble sometimes because of opponents who tech land after knockdown. It's better to save that meter.

Keep in mind that there may be uses for S.Attack cancels with some characters that I don't know about. Also, I'm not sure if S.Attack cancels with normal or special moves is move-specific, or even character-specific. I couldn't do much with C.Viper, cancelling anything to S.Attack to dash. I am a bit unskilled with stuff like that, unfortunately.

One person described it to me in Japanese... in order to cancel, you do the move, then you press and hold the two mid buttons during the move, then after you hold it for a very short time you let go and then you dash. He said he wasn't good at it but he did do it several times during his matches.

Explanation of Saving Attack Stun: I'm still figuring this out, but there are 3 degrees of the Saving Attack. 1st is when you hold down both medium buttons and let go immediately. It will hit but it won't stun. 2nd degree, if you hold it for about 1 second then let go, the opponent will get stunned. 3rd degree, if you hold the buttons down for the full length, you will see the ink blotches like you do in the SFIV intro and it will either stun the opponent or knock them across the screen. After you stun them, your character won't be able to move for a bit but you can sorta juggle them off the ground. However, most of the time you will be separated from the opponent a good deal after the hit, so you have to hit the opponent with a long-reaching attack.

FYI: When you cancel a normal or special move to S.Attack correctly, you will flash.


Other things of note:

Zangief can combo a Saving Attack stun into SPD. Really easy for him. I already mentioned how insane the SPD is for him. Has huge range, but if you see banishing fist, crouching shorts will keep him from SPDing you afterwards.

C. Viper's ultra will not hit opponents if they aren't touching the ground except for a few instances... Ryu's Hurricane Kick and Blanka's Ball. It may be possible to hit Honda's torpedo, but not sure. It will not hit Blanka's command hop.

I met a lot of nice people, both foreigners and Japanese natives during the loke test. I met one guy who I hear was a great tournament ST player and uses only Honda. I also met a great Ryu player who spoke English and studied in Seattle for 3 years... and quite a few other guys who were solid in gameplay. I also met Azarel and Adverse along with Reno (I have met him before). I'm known as the guy who's ranked No.2 on the online charts not because he is good... but he plays so much. I only have a 40% winning rate with Viper.

I still have problems with Dhalsim and Zangief, but I have gotten a lot more aggressive with C.Viper thanks to the move breakdown by Seth K. at Capcom. I learned how to use her seismic mines more effectively and I have developed quite a few nasty high/low games to go along with that. I am starting to make people crap their pants by keeping them grounded or faking it and anti-airing them with her fierce lightning spark. She's great against Shotos IMO.

Аватара пользователя
Valen
Indie developer
Сообщения: 6999
Зарегистрирован: 04 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Valen
Откуда: Украина, Киев.
Поблагодарили: 6 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение Valen » 23 мар 2008, 20:10

Kunai
Revenge meter is almost proportional to your lifebar. The closer to KO you are, the higher the meter. Needless to say, if you use an Ultra, you won't have it for the remainder of the round. I don't think it's possible to build up two Ultras in one round. Also, nothing will use up revenge meter besides using an Ultra.

As for the comment about Blanka doing charge back - SA - dash - charge again, it would explain part of the Guile SA Stun - cancel to another SA - cancel to dash - crouching MP to flash kick. The SA stun cancel seemed to happen so fast, I didn't think it would be possible to dash and then combo to flash kick, since you would lose your charge. I still don't know how he canceled to another SA after SA stun, though. This might be the same guy you were talking about Az.

Last day of the loke... I'll probably be here from opening bell to 7PM, so I can catch the late train back to my city. Bottom-line is that this game is really fun and I think the hardcore will enjoy it. It's not Super Turbo, but knowing how to play ST will help your game tremendously. SA alone makes the game a new animal. I had really low expectations for SFIV before I saw it in person, and now I can honestly say that all expectations were way fufilled... to the point that it had overflowed several times. This game is good, and you kids better start practicing your ST.
Azrael
I didn't see any cameras or video equipment there on Friday or Saturday, and that's a real shame because on Saturday there were a lot of skilled players there. I was having fun just watching guys play, so I'm sure a video would have done a lot to help the hype.

I don't know their real names, but going by their network names...the guy who cleaned up house with a 3S-esque Ken was "Takahashi@wanwan", there was a really good Ryu player, "Mosugu", and another player "Nekohashi" that used a number of characters, but I remember him playing as Ryu and Chun the most (his Ryu kind of annoyed me...lots of fireball spam, and if he could he'd chip you to death with super fireball + ultra fireball in a row). Then there was the charge cancelling guy...I don't think he had a network card unfortunately. I saw him using Blanka and Sim a lot - he actually perfected me in a round with Sim. I beat him when he was using Guile though.

Quote:
Originally Posted by Hydro-kinesis View Post
I wonder, were there any Capcom reps there? If so, bug 'em for El fuerte info if you can... Aparently he's meant to be playable at one of the location tests this weekend. Hmmmmm...
It looked like there were quite a few Capcom peeps there. I REALLY wanted to go talk their ears off but I also didn't want to bother them. One rep was actually a really cute girl though, and I wanted to bother her very much. Sonic spin dash.

Quote:
Originally Posted by Shinkuu Tatsumaki View Post
How does the jumping feel? I wasn't so sure how the fast jumping would fit in with the game's pace.
On Friday I tried to jump over Ryu's ultra fireball from full-screen...and for some reason, I didn't jump and ended up eating the fireball. On Saturday, the same scenario happened, and spooked by what happened on Friday, I just decided to block it. I used mostly used Chun on Saturday, and she's a bit of a jumpy character and I didn't feel too many problems. The game does feel a bit clunky at times...but I'm sure this is something that can be ironed out by the final build. Even if it wasn't, I'm sure we'd get used to it and it wouldn't really ruin the game or anything like that.

Quote:
Also how do the dashes feel? I read that it doesn't cover much distance and isn't much better than just walking.
Hmm, possibly. I do remember them being really short.

Quote:
Originally Posted by Kunai View Post
-- Using S.Attack after a blocked attack, then cancel to dash: Makes no sense because if anyone sees this, all you have to do is hit them out of their dash with crouching jabs or shorts.
In my last game yesterday, I had problems dealing with a jumping Zangief (Chun's lack of anti-air). After I'd left, I thought about doing a SA and taking the splash hit, then doing a back dash to get the hell out of there. I didn't get a chance to try this, but perhaps someone can today?

Quote:
Also, I'm not sure if S.Attack cancels with normal or special moves is move-specific, or even character-specific. I couldn't do much with C.Viper, cancelling anything to S.Attack to dash. I am a bit unskilled with stuff like that, unfortunately.
My guess is that you can only do it to moves that keep you grounded, or during the grounded portion of the move. Sort of like SRK cancels in CvS2 A-Groove.

Quote:
I still don't know how he canceled to another SA after SA stun, though. This might be the same guy you were talking about Az.

Last day of the loke... I'll probably be here from opening bell to 7PM, so I can catch the late train back to my city. Bottom-line is that this game is really fun and I think the hardcore will enjoy it. It's not Super Turbo, but knowing how to play ST will help your game tremendously. SA alone makes the game a new animal. I had really low expectations for SFIV before I saw it in person, and now I can honestly say that all expectations were way fufilled... to the point that it had overflowed several times. This game is good, and you kids better start practicing your ST.
Sounds like the same guy. I'd love to play against him again, I'm certain you could learn a lot from him.

Man, I wish I could go back today. I'd love to see your C.Viper in action again, not many people were using her yesterday.

Quote:
Originally Posted by Reno View Post
fyi the Honda player that all of us met on Friday and Saturday is Kusumondo. Very nice guy!
Yeah, he was really cool. Does he live in Osaka?

Quote:
Originally Posted by Hotcarl6 View Post
im exicted to play but a little bummed super turbo players will shine . I'm a 3rd strike guy.
As I said before, one of the best players there yesterday was a Ken player who seemed to be a 3S vet. Chun without C.MK hit confirm SAII forces you to explore all her other tools and really put your normals to good use. What Kunai said about ST players probably having an advantage, and I agree, is that the game goes back to a lot of what made SF really fun in the first place - positioning, mind games, traps, et al. You have to think how to get in on your opponent, and then once you're there you have to think what to do next that won't get you killed. Doing nothing can result in you being backed into a position that works against you; doing the wrong thing ends up costing you damage/the match, and doing the right thing takes off damage from your opponent and possibly swings the tide of the match in your favor.

Oh yeah, a note about Ultras...

Kinda early on Saturday, I was using Chun in a match against a fireball-happy Ryu. He'd been zoning me out pretty good with fireballs, and as I'd eaten quite a few of them, he was beating me by quite a bit. So when I got my revenge meter, I made him pay for his next fireball with Chun's ultra. Ironically, I ended up losing that round anyway, but then beat him in the next round without using an ultra at all.

I think, at that moment, I showed everyone there to NOT fireball at Chun when she's got revenge meter. I don't think I hit another ultra while I was there. And its not that Ryu and Ken players stopped fireballing at me...they just didn't throw one if they knew I was sitting on DB charge. I looked for oppotunities to blow through a fireball with the ultra...but they never gave me one. Early on, I tried just throwing out the ultra randomly and hoping it hit...but more often than not it didn't, and it cost me the match.

It seems like the ultras have just enough start-up so that in order to connect, they either have to blow through a move, or catch someone in the middle of something they can't recover from. And in the high-level matches...players just weren't throwing out things that could randomly be ultra'd. You had to actually create a situation for the ultra to hit. The Takahashi Ken player was really good at this. He hit quite a few ultras, but it was always in situation where a normal super would have finished off the opponent anyway.

Also, another thing that makes this game very not ST are EX moves. I was watching Mosugu's Ryu against Takahashi's Ken. They would get into a fireball fight, and then the question would be "who is going to throw the ex fireball first?" Whoever threw the ex fireball first usually got the hit, and it let them start to close the distance if they so chose to. There was one point where they were both in each other's faces, and they both happened to throw an ex fireball - the two ex fireballs cancelled each other out. The crowd reacted a little bit to that, as everyone could sense that it was two great players who were thinking on the same page at that exact same moment.

Kunai
I found out how to get out of the movement delay after you stun your opponent after Saving Attack. Right when it hits, double-tap forward or backward to cancel your delay and you can finish with a combo of choice. However, I couldn't do Viper's usual close FP to FP lightning fist. Don't know why. I usually use that combo close-up to knock down opponents.

The aforementioned does present a glaring problem... especially when more people learn how to cancel a SA stun attack delay... you can do an Ultra right afterwards. This IMO can be a gamebreaker, especially since it's hard to avoid a SA when you are knocked down. If Capcom does in fact read this forum, I hope they do something so that you cannot use an ultra after SA cancel after stun, or totally nerf the damage. This is the only major problem I saw with the gameplay.

I forgot to mention that if you and your opponent experience a draw game in the final round, both of you lose. Boooooo

Revenge meter half-way full will only damage the opponent for 35-40 percent damage. Using the Revenge meter will take it all away. If you use up your revenge meter, you can still gain it back by blocking attacks. It will rise slowly, but realistically, using two half-powered Ultras is almost unlikely. I haven't seen anyone gain and use 2 ultras in one game.

The fourth and final day, I finally saw some other C.Viper players. It was nice to see, since I was the only one who played her consistently the first 3 days. There's some nasty annoying poke methods you can do with her, which makes me happy because it's hard to win with her sometimes.

I was very glad to see SRKers the past week, along with some of the best SF players in Osaka. It was an honor, and I hope to make it to the next loketest.

Аватара пользователя
Valen
Indie developer
Сообщения: 6999
Зарегистрирован: 04 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Valen
Откуда: Украина, Киев.
Поблагодарили: 6 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение Valen » 25 мар 2008, 23:59

Всё так круто, что всем нечего сказать? %))))

Аватара пользователя
ShakkaShuu
Новичок
Сообщения: 2084
Зарегистрирован: 05 июл 2005, 13:00
Карточка игрока: Shakkashuu
Поблагодарили: 4 раза
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение ShakkaShuu » 26 мар 2008, 01:17

переводи)

Аватара пользователя
sonya
_______ (впишите нужное)
Сообщения: 859
Зарегистрирован: 07 сен 2005, 22:46
Карточка игрока: Sonya
Откуда: Балашиха, Московская область
Gender:
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение sonya » 26 мар 2008, 06:44

все тренятса в СТ %)))

Аватара пользователя
Valen
Indie developer
Сообщения: 6999
Зарегистрирован: 04 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Valen
Откуда: Украина, Киев.
Поблагодарили: 6 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение Valen » 26 мар 2008, 09:53

Омг... При чём тут СТ? %)))
переводи)
Да всё понятно %) Харе прикалыватся %)

Аватара пользователя
-D-
-天-
Сообщения: 1760
Зарегистрирован: 16 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: D
Откуда: Moscow, Red Russia
Поблагодарили: 5 раз
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение -D- » 26 мар 2008, 10:40

Valen писал(а):Омг... При чём тут СТ? %)))
Я тоже не собираюсь СТ дрочить ради 4-ки, темболее что неизвестно, каким он будет в окончательном релизе. Может под конец вернут пэрри и Юна на Геней-Джине :lol:

А если серьезно, до самого того дня, когда я получу по почте SFIV, я буду рубить в 3S. И, практически на 100% уверен, что даже после этого я буду продолжать потихоньку играть в лучшую, на мой взгляд, часть серии! По большому счету, я верю, что в эту игру можно играть вечно. Благодаря перри. Благодаря я подумал, что он подумал, что я подумал, что он подумал, что я подумал...............

Аватара пользователя
lolo
3rd strike user
Сообщения: 1192
Зарегистрирован: 25 июл 2005, 11:36
Карточка игрока: Lolo
Откуда: Москва ёпт
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 9 раз
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение lolo » 26 мар 2008, 12:02

Fuck Yeah!

Motaro
I am number one!
Сообщения: 859
Зарегистрирован: 18 янв 2008, 15:20
Карточка игрока: Motaro
Поблагодарили: 1 раз

Re: Street Fighter 4

Сообщение Motaro » 26 мар 2008, 12:54

Ди достиг просветления at last
Изображение

Аватара пользователя
Valen
Indie developer
Сообщения: 6999
Зарегистрирован: 04 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Valen
Откуда: Украина, Киев.
Поблагодарили: 6 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение Valen » 26 мар 2008, 13:09

Я тоже не собираюсь СТ дрочить ради 4-ки, темболее что неизвестно, каким он будет в окончательном релизе. Может под конец вернут пэрри и Юна на Геней-Джине :lol:

А если серьезно, до самого того дня, когда я получу по почте SFIV, я буду рубить в 3S. И, практически на 100% уверен, что даже после этого я буду продолжать потихоньку играть в лучшую, на мой взгляд, часть серии! По большому счету, я верю, что в эту игру можно играть вечно. Благодаря перри. Благодаря я подумал, что он подумал, что я подумал, что он подумал, что я подумал...............
Ну пипец, ну что за бред? "Дрочить СТ для СФ4"?! Блин с таким же успехом я могу сказать что СТ надо дрочить, что бы играть вообще в любую игру. СТ это бейсикс лубового 2Д файтинга. СТ надо дрочить и для Альфы и для 3С... Для всего... Я вообще в ГГ видел СТ... И что?

По поводу "подумал, что подумал, что подумал" эта формула вообще обязательно должна присутсвовать вообще в любом турнирном файтинге, йоми 3тьего уровня, почитайте Сирлина что ли... Это есть и в СТ и в ГГ и в ВФ и Теккен, и в СК есть тоже... И что?

Аватара пользователя
-D-
-天-
Сообщения: 1760
Зарегистрирован: 16 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: D
Откуда: Moscow, Red Russia
Поблагодарили: 5 раз
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение -D- » 26 мар 2008, 15:03

Valen писал(а):Ну пипец, ну что за бред? "Дрочить СТ для СФ4"?! Блин с таким же успехом я могу сказать что СТ надо дрочить что бы играть вообще в любую игру. СТ это бейсикс лубового 2Д файтинга. Я вообще в ГГ видел СТ... И что?

По поводу подумал что подумал что подумал эта формула вообще обязательно должна присутсвовать вообще в любом турнирном файтинге, йоми 3тьего уровня, почитайте Сирлина что ли...
Валь, не брет, а реальный взгляд на СФ4 очень многих игроков!!! Все только и твердят "надо дрочить СТ, СФ4 будет почти тот же СТ" и т.п. Ты что, не видел всего этого? СТ это бейсик, согласен. Но народ СПЕЦИАЛЬНО собирается в него играть, готовясь к СФ4. Вот это БРЕД.

Сирлина я читал и говорю еще раз : 3s на мой взгляд даёт бесконечный цикл ваших йоми,при этом оставляя игру зрелищной и интересной. Не хочу эту тему развивать, Валь. Я знаю, что ты знаешь, что я знаю и что ты сам знаешь;)

Аватара пользователя
sonya
_______ (впишите нужное)
Сообщения: 859
Зарегистрирован: 07 сен 2005, 22:46
Карточка игрока: Sonya
Откуда: Балашиха, Московская область
Gender:
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение sonya » 26 мар 2008, 18:13

Но народ СПЕЦИАЛЬНО собирается в него играть, готовясь к СФ4. Вот это БРЕД.
совершенно понятно что никто специально задрачивать СТ не будет ради СФ4, ну то есть кто может и будет , но это правда БРЕД % ))). Это отдельная игра со своей боевкой и фичами, просто другая фреймдата вся. Естественно не нанадо к его приходу таким образом готовится. Итс да вронг уэй. _ПРОСТО_ЖДЁМ_РЕЛИЗА_ и да, в сф3:3с будут играть еще очень долго ИМХО и не только по кайлере и т.п. но и как в турнирную дисциплину, да меньше, это неизбежно, но будут. В общем - время покажет % ))

Аватара пользователя
Valen
Indie developer
Сообщения: 6999
Зарегистрирован: 04 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Valen
Откуда: Украина, Киев.
Поблагодарили: 6 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение Valen » 26 мар 2008, 23:53

Валь, не брет, а реальный взгляд на СФ4 очень многих игроков!!! Все только и твердят "надо дрочить СТ, СФ4 будет почти тот же СТ" и т.п. Ты что, не видел всего этого? СТ это бейсик, согласен. Но народ СПЕЦИАЛЬНО собирается в него играть, готовясь к СФ4. Вот это БРЕД.
Это бред потому что люди увидели классических персов и почему то решили что больше всего похоже на СТ... Для СФ4 можно с таким же успехом, вернее ещё с большим тренится в Альфу или же в ЦвС2. Кстате именно на ЦвС2 больше всего сейчас и похоже... S groove.
Сирлина я читал и говорю еще раз : 3s на мой взгляд даёт бесконечный цикл ваших йоми,при этом оставляя игру зрелищной и интересной. Не хочу эту тему развивать, Валь. Я знаю, что ты знаешь, что я знаю и что ты сам знаешь;)
Ну не надо идеализировать... Перри даёт Йоми 3тьего уровня... Не больше...

Йоми 1: есть удар
Йоми 2: есть перри нейтрализующее удар
Йоми 3: есть опция(к примеру бросок) нейтрализующая перри но которая выгребает от Йоми1 удара.

Всё просто, Йоми 3тьего уровня... Суть Йоми в игре камень ножницы бумага а не в бесконечном "он подумал что я подумал". Тем более, что файтинги очень быстрые игры и особо ты не помыслиш глубоко в бою... Никаких, "он подумал, что он подумал, что он подумал, что он подумал, что он подумал, что он подумал" попросту нет.

Систем на подобие перри полно и в других играх, перехваты и перри в Теккене на которые есть ещё и чикены и всякое такое, или Ги в СК, просто рандомные перехваты в КОФ у того же Гиса Ховарда, в ГГ у Байкен перри... Подобие Перри есть почти везде в той или иной форме и у в некоторых играх это карактер специфик нормалы а в играх типа 3С, Теккена или СК3 это часть общей боёвки и при удачном исполнении дающая тот или иной уровень приемущества.
Все эти фичи дают Йоми 3тьего уровня, который есть в файтингах типа СТ и без всех этих примочек и загонов просто в чистой форме(без разветвлений).

Аватара пользователя
RoBoBOBR
insult of choice
Сообщения: 7553
Зарегистрирован: 05 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: RoBoBOBR
Откуда: Питер
Благодарил (а): 457 раз
Поблагодарили: 1651 раз
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение RoBoBOBR » 27 мар 2008, 00:25

Valen писал(а):в ГГ у Байкен перри...
да, ето да. =)) и у Джам контеры.
-=BoOZe cRew=-

он мечтал, чтобы у всего человечества было одно ухо, в которое он мог бы нахамить

Аватара пользователя
-D-
-天-
Сообщения: 1760
Зарегистрирован: 16 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: D
Откуда: Moscow, Red Russia
Поблагодарили: 5 раз
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение -D- » 27 мар 2008, 09:37

Valen писал(а):Ну не надо идеализировать... Перри даёт Йоми 3тьего уровня... Не больше...

Йоми 1: есть удар
Йоми 2: есть перри нейтрализующее удар
Йоми 3: есть опция(к примеру бросок) нейтрализующая перри но которая выгребает от Йоми1 удара.

Всё просто, Йоми 3тьего уровня... Суть Йоми в игре камень ножницы бумага а не в бесконечном "он подумал что я подумал". Тем более, что файтинги очень быстрые игры и особо ты не помыслиш глубоко в бою... Никаких, "он подумал, что он подумал, что он подумал, что он подумал, что он подумал, что он подумал" попросту нет.

Систем на подобие перри полно и в других играх, перехваты и перри в Теккене на которые есть ещё и чикены и всякое такое, или Ги в СК, просто рандомные перехваты в КОФ у того же Гиса Ховарда, в ГГ у Байкен перри... Подобие Перри есть почти везде в той или иной форме и у в некоторых играх это карактер специфик нормалы а в играх типа 3С, Теккена или СК3 это часть общей боёвки и при удачном исполнении дающая тот или иной уровень приемущества.
Все эти фичи дают Йоми 3тьего уровня, который есть в файтингах типа СТ и без всех этих примочек и загонов просто в чистой форме(без разветвлений).
Валь, вот именно, что в 3S есть очень интересные разветвления стандартной трёхуровневой градации. Если ты хорошо сечёшь в страйке, то должен знать и об опшн селекте тамошнем и о намеренном выкидывании быстрого пока(для перри) и кенселе его в быстрый спешал. Хочу сохранить объективность и поэтому не буду утверждать, что этого нет в других файтингах(наверняка есть), но считаю, что по сравнению с СТ Страйк в этом выигрывает.

Аватара пользователя
Valen
Indie developer
Сообщения: 6999
Зарегистрирован: 04 июл 2005, 12:00
Карточка игрока: Valen
Откуда: Украина, Киев.
Поблагодарили: 6 раз
Gender:
Контактная информация:

Re: Street Fighter 4

Сообщение Valen » 27 мар 2008, 13:33

Валь, вот именно, что в 3S есть очень интересные разветвления стандартной трёхуровневой градации. Если ты хорошо сечёшь в страйке, то должен знать и об опшн селекте тамошнем и о намеренном выкидывании быстрого пока(для перри) и кенселе его в быстрый спешал. Хочу сохранить объективность и поэтому не буду утверждать, что этого нет в других файтингах(наверняка есть), но считаю, что по сравнению с СТ Страйк в этом выигрывает.
В аспекте клоуз комбат игры действительно в 3С больше опций из-за перри, а в других аспектах 3С как раз из-за перри проигрывает сильно СТ. В 3C вся боёвка заточена под перри, это касается и скорости игры и отсутсвия инвула у многих нормалов и суперов. Всё сделано так, что бы заставить игрока юзать перри. А в СТ нету перри и по этому многие другие техники и типы игры куда более действенны чем в 3С. Допустим кип эвей игра с файрболами, или длинными ногами дальсима, другой баланс опций на вейкапе и так далее... В обоих играх есть свои плюсы которые ведут к определённым минусам. При этом то что нравится одним игрокам совсем не нравится другим. 3С это 3С а СТ это СТ. Эти две игры хотя и очень похожи но баланс фич, игровых стилей и техник в них сильно разница. И я бы не сказал, что одна игра чем то выигрывает у другой.

А СФ4 далеко не СТ, и это игрокам в СТ очень хорошо видно, и так же далеко не 3С, что видно игрокам в 3С... Просто рандомные ламки с СРК почему то увидев классический Каст из СФ в СФ4 пощитали, что реально вот СТ и пипец... Хотя многие игравшие говорят, что им больше похоже на ЦвС2 а некоторые персы и на 3С...

BLza
Новичок
Сообщения: 53
Зарегистрирован: 14 окт 2005, 22:55
Карточка игрока: Blza

Re: Street Fighter 4

Сообщение BLza » 27 мар 2008, 13:43

Offtop
Move your lingam to my yoni...

Закрыто