Страница 1 из 1

Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 15 янв 2009, 18:28
El Salo
http://www.gamasutra.com/view/feature/3 ... g_the_.php


Очень интересно. Тем более, что интервьюируется ТОТ ЧЕЛОВЕК.

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 15 янв 2009, 18:35
El Salo
This question is for Iwasaki-san. I don't know if you saw, but we did an interview with Ono-san from Capcom about Street Fighter IV, and he said that they weren't sure they could make a 2D fighting game in 3D until they played Battle Fantasia and they saw how you guys had made it work first. Had you heard that? It's true, Ono told us.(http://www.gamasutra.com/view/feature/3 ... php?page=3)

TM: [To Iwasaki] Nice! You totally influenced Street Fighter IV!


S++

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 16 янв 2009, 03:17
hate264
Спасибо.

То есть в бб придется играть, ога.

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 16 янв 2009, 03:48
Plaha
DI: For the original Guilty Gear, and I think this is true for any person playing any game really, there comes a time when you hit a wall in terms of difficulty, and you have to decide whether you'll keep at it, or stop playing. In designing games, you have to decide when the player is going to hit that wall, early on, or later. I prefer it to be later, so that even beginners can enjoy themselves.

And it's a bit subjective for us as designers, as we're the ones who have to control the difficulty and complexity. We have to be very careful that this "wall" doesn't just turn people away, no matter how bad at or uninterested in the game they might be.

That said, we also want to cater to our core audience by implementing solid and more complex gameplay that rewards those who really delve into it. It's sort of difficult to explain. In my own opinion, no matter what the game, it's important to make sure that beginners and non-gamers can pick it up, and have fun just mashing the buttons.
Мдя.
TM: With BlazBlue, we're basically begging the Guilty Gear fans to play it. I'd be lying if I said we didn't have them in mind when we were working on the game. We wanted it to be something Guilty Gear fans would be comfortable with both visually, and in terms of controls. But we also wanted it to be something people would want to play if it was their first experience with one of our games.
Мдя №2.

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 16 янв 2009, 04:13
TCD | Raven
если не будет нового ГГ,можно забивать.
ББ не впечатляет,сф4 какушка простенькая, остальное задрачивать лень =/
So fuck it....

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 16 янв 2009, 06:11
SHAN one
River
Offtop
про СФ ты погнал..

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 16 янв 2009, 11:17
boom
Offtop
погнал,при чём, не по делу...

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 16 янв 2009, 11:40
lolo
Таких истреблять надо.

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 16 янв 2009, 13:37
TCD | Minagushi
Относительно ГГ, СФ простой )) Рава +1
Лол, я чото не вдуплил, вы с чего взяли что не будет новго гг?)) тут вроде ничего по этому поводу не сказано

Plaha
Чо мдя то? ты прочитай хоть что заквотил ))

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 16 янв 2009, 13:51
boom
Mina-san писал(а):Относительно ГГ, СФ простой
игры разные абсолютно. не легче и не сложнее. просто разные.

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 16 янв 2009, 19:39
TCD | Raven
Offtop
Форум Сф фанбоев (:
Про простоту и тд писалось в темке про СФ4.
ядро у этих игр одно....

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 16 янв 2009, 20:06
Plaha
Я заквотил те два места в интервью, что показались мне наиболее интересными с точки зрения GG-playera, те что навели меня на некоторые выводы - так как они субъективны - я предпочел оставить их при себе и дать сделать вывод всем самостоятельно. Устраивает? хD

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 16 янв 2009, 20:56
A.T
я предпочел оставить их при себе и дать сделать вывод всем самостоятельно.
Т.е. иначе говоря ты просто тролль и тебе можно угрожать? :р

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 17 янв 2009, 02:08
hate264
Накоментите по первой ссылке, там Ишиватари соулкалибур какой назвал, хе-хе.

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 18 янв 2009, 01:54
Krotto
ББ смотрится лучше первого ГГ, но АЦ отсасывает по полной. так что можно рассчитывать только на развитие этой серии -_-
(з.ы. ну хоть убейте не нравится мне там количество персов.)

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 18 янв 2009, 03:53
cerb0z
И количество и качество. До сих пор скучновато выглядят бои. Имхо именно из-за отсутствия нокдаунов и сумасшедших окиземе, как в гг. Ну и Аракун - броукен.

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 18 янв 2009, 05:41
TCD | Minagushi
ББ шляпа полная , всяко сделают ГГ новое я просто 100% уверен.

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 18 янв 2009, 06:13
Broken
я правильно понимаю чтобы выпустить ГГ на приставках нового поколения нада все спрайты перерисовать?
если да то в ближайшее время не светит.
дурость если честа в ГГ и так уровень спрайтов крутой.

Re: Dodging, Striking, Winning: The Arc System Works Interview

Добавлено: 18 янв 2009, 15:22
TCD | Minagushi
Broken_Angel
Я насколько понял, папы пока незнают что сделать с 2д ГГ и в каком направлении развивать, слишком много "воды".