Страница 3 из 14

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 06 июн 2010, 19:21
Guido
Интхул больше на wtf-эффекте его юзал. В большинстве случаев, имхо, он был просто получал дп в контр. 50\50 у Гиева реально вымораживает, когда он бросок\комба в лариат\перчатку, это правда.

Плюс у Фей Лонга можно кэнселить лп\ст лп в захват. Меня вообще заинтересовало насколько юзабельны с ним разводки, жду крутого японского Фея теперь.

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 06 июн 2010, 19:32
Heven
Offtop
Guido писал(а):Плюс у Фей Лонга можно кэнселить лп\ст лп в захват. Меня вообще заинтересовало насколько юзабельны с ним разводки, жду крутого японского Фея теперь.
Разве?? Ты что-то путаешь.

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 06 июн 2010, 19:36
Guido
HEAVEN писал(а):Да, именно водой.

Версии лк мк хк не отличаются ничем. ЕХ-версия обладает большим рейнджем и меньшим числом кадров стартапа. Инвула нет ни на экс на на простой версии. Если интересно то есть тема http://shoryuken.com/showthread.php?t=209269
Fei Long's command throw has the unique ability, due to that long ass startup, of still hitting after being cancelled from a normal. What is the normal of choice? Either a close standing jab, or a crouching jab. Both moves offer 10 frames of block stun, and 13 frames of hitstun. Meaning that from a blocked cancelled jab(into an ex tenshin), your opponent has only two frames of freedom. In this situation, the EX Tenshin will beat anything non-invincible, except escape jumps.


У Макото такой плюшки нету случаем?

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 06 июн 2010, 19:47
Heven
Offtop
Ахаха, я думал это бесполезный спешл. А оно вот как обернулось.

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 06 июн 2010, 19:59
Guido
Offtop
Сам же главное и дал эту статью:Р

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 06 июн 2010, 20:50
Heven
Offtop
Guido писал(а):Сам же главное и дал эту статью:Р
Правильно. Но это не значит, что я её читал.

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 06 ноя 2010, 11:35
keyoh
Факин эмезинг.

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 06 ноя 2010, 12:06
Zanderok
Оу, вери вери найс, Спасиб k-OK
на 58 секунде это типа кроссап ультра?

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 06 ноя 2010, 18:50
rzn
Именно она.

Собственно, этот самый v-ryu недавно победил в швейцарском чемпионате, который между делом являлся квалифаером на http://www.beatbycontest.com/ (там же можно найти видео некоторых матчей, в том числе и финала)
На этом же чемпе будут достаточно именитые игроки, так что следует ожидать немало хороших матчей с участием Макото. Жаль только, что нескоро это будет.

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 07 ноя 2010, 08:45
Zanderok
Макото хоть костюм нормальный дали, а то этот сельскохозяйственный комбинезон ни в какие ворота не лез =)

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 08 ноя 2010, 17:50
El Salo
Zanderok
UMAD?

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 08 ноя 2010, 18:53
Zanderok
Neuromancer Не знаю как тебе, но мне он не нравилсо =)

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 08 ноя 2010, 18:55
El Salo
Как тебе может не нравиться Марио?
Может быть ты фашист? -_-"

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 26 дек 2010, 12:58
keyoh
Ищу какой-нибудь гайд где показан список персонажей, которые джаглятся в дп после фокус\екс хаятэ и показано как это лучше делать. Есть такие?

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 26 дек 2010, 21:37
rzn

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 26 дек 2010, 21:38
keyoh
благодарствую

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 30 дек 2010, 12:48
DARKWORLD
Momochi's Makoto Notes писал(а):I haven't been able to go the arcade, so lately I've been doing mental simulations and testing with the console version.

Karakusa → st.MP x 3 → MP Hayate
Works on:

Dudley, Gouken, Juri, Chun-Li, Dhalsim, Abel, Sagat, Cammy, Dee Jay, Guy, Hakan, Guile, Blanka, Zangief, Rufus, El Fuerte, Vega, Balrog, T.Hawk, Rose

Excluding Gouken, Chun-Li, Zangief, El Fuerte, and Rose from the above, st.HP → Hayate cancel → st.MP x2 → MP Hayate also works on these characters.

Incidentally, MPx3 also works on Yun and Yang. I haven't checked the HP Hayate feint combo, but it probably connects as well.

Damage (Stun) All starting with Karakusa

HP → HP Hayate 208 (376)
MPx2 → MP Hayate 218 (344)
MPx3 → MP hayate 250 (402)
HP → Hayate feint → MP → MP Hayate 238 (444)
HP → Hayate feint → MPx2 → MP Hayate 270 (502)

The difference between the maximum and the easier ones is about one mid-level attack. There's only a difference of 20 damage between HP and MP to start out with. Whichever it is, there's the difference in stun. On average stun (1000) characters, the HP → Hayate feint → MPx2 → MP Hayate combo will stun in two reps.

Which combos to use should be based on your skill and the situation. If you get used to them, they're reliable, so people who want to cram might ask if it's worth to practice them. Either way, if the st.HP Hayate feint doesn't link the MPx3 aren't worth much, so if you're negligent you'll drop combos more than you'd expect (laugh). There's no point in missing the link and then dying to your opponent who's mashing out ultra. In that situation, people who don't have that much confidence should look at the situation and go for the easier combos.

What that means is that with EX Hayate → Fukiage → EX Tsurugi corner combo, if you do start HP → EX Hayate, there's enough scaling so that there won't be an overwhelming difference, and I think doing damage should take priority. However, link combos build a good amount of meter. If you only have a bit more than 1 bar, HP → EX Hayate won't give you enough for EX Tsurugi, but with link combos you could build enough meter to do the EX Tsurugi and finish your opponent off, and I think that's the kind of situation should aim for.

So there's the above Fukiage → EX Tsurugi combo, you do the EX Tsurugi and a normal Tsurugi comes out!

Essentially EX commands are recognized even when the button presses aren't exactly at the same time and a small gap exists. The so-called plinking method works too, but if you test, it seems that with EX Tsurugi after a Fukiage jump cancel, if you don't push the buttons at the exact same time, it won't work. Of course, after a normal jump, EX Tsurugi works with plinking. I thought it wouldn't, so that's how it works... For that reason, you need to be aware that you always have to push at the same time when doing EX Tsurugi after a Fukiage jump cancel.

Unrelated, but MPx4 works on a crouching Akuma. Isn't Hayate FADC +4 in AE? In that case:

On crouching Akuma
j.HP → st.MPx4 → MP Hayate → FADC → st.LP → st.MPx3 → MP Hayate → FADC → st.LP → st.MPx3 → MP Hayate works! ワチョ――ヽ(・∀・)ノ――イ (Literally, Wachoooooooi)

PS

In the above combo, since it's MP Hayate FADC it might be only +3? so it might be impossible.\(^o^)/
It would have been interesting as a flashy combo if it worked...

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 30 дек 2010, 15:12
rzn
Инфа не новая, но радует внимание к персонажу.
+ последняя комба не сработает, так как MP Hayate FADC даёт 22 - 4 - 16 = +2 на хите. Соответственно, +3 в АЕ.

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 12 фев 2011, 21:23
UnlimitedRage
Ребята тут один ССФ про СНГ на пост о том что Макото один из самых сложных в освоении персонажей мне написал
ничего она не тяжёлый,достаточно знать HP->exdash и уже станет легче
Так ли это?И что такое exdash? :D

Re: Makoto [Super Street Fighter 4]

Добавлено: 12 фев 2011, 21:42
Heven
Ex dash - это ех хаяте наверное.