Guilty Gear Xrd -SIGN- - новая игра из серии Guilty Gear, разрабатываемая командой Team Red (студия Arc System Works) под руководством Daisuke Ishiwatari. При разработке игры используется Unreal Engine 3.
На данный момент официально анонсирован выход игры на аркадах (Ringedge 2), на PS4 и на PS3. Вышла на аркадах 20 февраля 2014. Выход на консолях намечен на 2014 год: Японский релиз 4-го, американский - 16 декабря.
На данный момент анонсированы следующие персонажи:
Четвертый location test - 3-9 февраля 2014 года в 3 (?) локациях.
Третий location test - 6-9 декабря 2013 года в 8 локациях в 6 регионах Японии. Обещаны тринадцать персонажей.
Второй location test - 2-4 ноября 2013 года в 4 локациях в 4 городах Японии. Обещаны девять анонсированных персонажей + еще один пока не анонсированный.
Английский перевод интервью Ишиватари по поводу второго локтеста:
Xrd RC summary 1: Time slows when you activate an RC (about 1/2-1/3 speed). The slowdown affects everything but yourself and increases recovery and slows projectile speed - it's like a state of zen. The slowdown length is short for yellow and purple RCs but lasts the normal duration for red RCs (about 30 frames). If you land a hit inside the duration, the slowdown ends.
Xrd RC summary 2: For example, a level 1 attack (9F hitstun) followed by an RC would equal 27 frames of hitstun (9F x 3, though the exact modifier is unknown). You have 30 frames to move during your own RC, but if you land a hit while your opponent is in hitstun, the time slowdown will end. Therefore, it's best to use the time to land a move with slow startup, set up a projectile, or dash/jump.
Xrd RC summary 3: You can RC on whiff. Yellow RC costs 25% meter, but it's only possible when your opponent isn't in block/hitstun and your attack is in startup. Projectiles alone have some YRC-able frames in their recovery. We don't know everything about the YRC system yet, so there may be exceptions.
For example, Sol's Wild Throw into Gunflame is apparently YRC-able. It's been suggested that it's possible as long as you meet the original criteria (?), or maybe that the restriction against YRCs ends a specific amount of frames after your opponent's hitstun, or maybe that Gunflame is a special projectile that's always YRC-able, but we don't have enough information. (Someone commented on this suggesting that it's possibly YRC-able if the projectile isn't cancelled into, which FAB also considered a possibility, if not the key.)
3rd ArcLive in less then 48 hours, it looks like this time it will be Guilty Gear Xrd tournament, more info to come.
Link: http://live.nicovideo.jp/watch/lv169691139
Source:
Эвент от команды разработчиков GGXrd. Возможно это будет турнир, возможно что-то другое. Стрим пройдет 19 числа в 17:00 по Москве.
Vorüber! Ach, vorüber! Geh, wilder Knochenmann!
Ich bin noch jung! Geh, lieber, und rühre mich nicht an.
Gib deine Hand, du schön und zart Gebild!
Bin Freund, und komme nicht, zu strafen.
Sei gutes Muts! ich bin nicht wild, Sollst sanft in meinen Armen schlafen!
Death doesn’t discriminate
Between the sinners and the saints
It takes and it takes and it takes
And history obliterates
In every picture it paints
It paints me and all my mistakes
=========================== Fighting.ru | GuiltyGear.ru
Я правильно понял, что по сути они откатили ГГ до релоада?
If there's a problem, Sol punches it. If its a complicated problem, That Man or Dr. Paradigm explains where Sol should punch it, and then Sol punches it.
Слишком мало пресов
Без Джемки ниторт
Еще Бриджет бы докинуть ...
Но у меня складывается чувство,что будет как с стритфайтером (В смысле сф4.ссф4,ссф4 аркад эдишн,ультра сф4 и тд)
Может потихоньку и допилят..